• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Hej. Fick pluss förrgår och är överlycklig efter att försökt nästan ett år. Vi har en son på 3 år innan. Jag har bf den 6 september. Är dock nojjig över missfall då jag inte känt illa mående idag eller ömma bröst.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Lemis

Vad har ni för symtomer? Mina bröst slutade ömma igår, men idag tidig morgon fram till nu så har jag mått illa och spytt i omgångar.

• Lemis

Jag är 28 kommer från Blekinge. Detta blir vårt andra barn. Jag är i vecka 5 idag. Om två 2 veckor ska jag på vul och se så pyret sitter rätt.

• Lemis

Idag har jag inte några symtomer alls jämfört med igår när spydde hela förmiddagen. Skumt att symtomer kommer och går. Har ni fått större bröst? Mina har blivit lite större, och oftast är de uppsvullna på natten sen går de tillbaka på dagen. Jag har heller inte haft så mycket växtvärk. Men det är väl så att de kommer och gå. Kan ju inte växa hela tiden.

• Lemis

Ni som ska på vul vilken vecka är ni i då? Jag ska på vul den 20 januari. Då går jag in i vecka 7.

• Lemis

Vad tidigt. Många av er ska gå? Hur lyckas ni få så tidigt? Jag har också haft utomkveds och är lovad vul i vecka 6 för att se så det sitter rätt. Trots detta fick jag tjata mig till ett tidigt. De tyckte i vecka 13 men då kan det vara för sent för mig. Jag har bara en äggledare kvar.

• Lemis

Jag som haft x måste göra vul för att se så den sitter rätt. Ändå fick jag slåss för ett tidigt vul. Men det beror nog på vem man prata med i telefon. Jag höll på att stryka med förra gången och då var jag i vecka 10 med en växande räka och tickande hjärta men i Äggledaren. Fy blä. Vill aldrig mer uppleva. Jag känner mig som en tickande bomb just nu. Men d känns bättre denna gången eftersom gravtest blivit så starka. Jag har knappt kissat på dem förrän strecken är där. Både ju vara bra. Sist fick jag bara svaga. Jag har en son sen innan och med han fattade jag inte att jag var gravid först och var heller aldrig orolig för missfall eller x. Men med mer våra olika erfarenheter så förstår jag all oro. Man kan liksom inte vara lycklig fullt ut.

• Lemis

Jag hade skit ont med x och blödde inget förrän det sprack i Äggledaren. K Jag svimmade och kunde inte andas och förlorade 2,5 liter blod i buken. Därför blev det snitt för mig igen. Vår son kom ut med akut snitt. Då vägde han 4,7 kg så är denna graviditet sitter rätt så kommer jag oroa mig för annat. Men innerst inne så tänker jag också på. All lycka. Man får ju inte gräva ner sig tankar och bekymmer. Man ska ju njuta. Min man tycker vi ska njuta av att vi just nu blivit gravida, jag har ju bara en äggledare kvar. Stort grattis till alla ny plussade. Jag tog två nya tester idag med. Kan inte låta bli.

• Lemis
    Together90 skrev 2012-01-08 16:26:45 följande:
    Har gjort det.. har gjort typ alla prover man kan göra inkl. hysteroskopi (när dem tittar in i livmodern) men det finns inga fel, finns inga upptäckta fel.. Jag fattar inte..:( Har fått mediciner och allt för att hjälpa graviditeten men det funkar inte, måste be om predinsol (kortison) nästa gång jag går till läkaren ( 12/1 ska jag dit) Och be dem kolla upp äggkvaliten eller något på mig eller kolla sambons sperma, jag börja undra ang. slemhinnan... men dem såg inget fel på den när dem tittade in men ändå? Något känns fel.. Lycka till alla andra, hoppas ni får era fina bebisar tillslut..           
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Jag beklagar. Trist som fanns och livet är orättvist. Tyvärr. Du har barn innan?
  • Lemis

Together90. Beklaga de som hänt. Så orättvist. Har du barn sen innan med din man. ? N1987: när jag fick x så hade jag alla symtomer man kan ha. Spydde mycket. Me jag vet att bröstetn krympte och jag fick bruna flyktingar med typ små bitar i. Tyvärr tog inte bm mig inte på allvar. Jag blev även förstoppad. Men jag vet att jag på jobbet en gång fick skit ont på höger sida och fick lägga mig och vila. Det var veckan innan op för mig. Men jag hade på känn den gången att något var fel. Önskat så att jag stod på mig mer. Nu känns det ändå annorlunda och bättre, men även jag har små hugg ibland på höger och sen på vänster så visst är jag orolig och få panikångest på natten ibland. Men jag tror inte du har det. Men gör det sjukt ont så du inte kan stå upp?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012