• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag har inte heller ringt bm än. Vill vara på vul först. Förra gången ringde jag tidigt och sen fick jag x och då var väldigt jobbigt att ringa och avboka både bm- besök och kub- test. Usch har precis varit och spytt, idag har det varit allt som kommer upp.

höger äggledare bortopererad efter X, 30/10-10
  • Lemis

Splink: vänta. Var allt bra förra vecka så är det säkert det nu med. Såg ni hjärtat då?

• Lemis

Splink: då förstår jag. Men bokar du ett tidigare vul så är det inte säkert att det ser något.och då kan det skapa oro. Så sa gyn till mig.

• Lemis

Min mamma vet och tre nära vänner. Men vi har nog tänkt bjuda hem vår sons mormor, morfar, farmor och farfar och så får vår son berätta att han ska bli storebror eller så sätter vi på en tröja där det står storebror.

• Lemis

Beklagar för er som fått missfall. Stor Styrke kram. Är det nån här som bli illamående efter maten?? Man läser ju att man ska äta oftare så bli illamåendet bättre .

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Salta kex ska jag prova. Idag kräktes jag utan förvarning. Otäckt och är rädd att det ska hända på jobbet.

• Lemis
    ThereseS80 skrev 2012-01-16 20:00:17 följande:
    Hej Fick tillslut komma in idag. Och nu kom ja hem. Hjärtat slår och ja är i vecka 7, Nu är de bara att hålla allt som går och hoppas. För med alla motgångar vi haft i livet så borde va våran tur nu med tur. =) Varför ja har sån smärta i magen fick ja ju ingen förklaring på men kan vara förstoppad. Annars har ja en jävla växt värk och då tyckte hon synd om mig.! Ja nu hoppas vi båda och ser fram emot detta. För vi vill ju ha vårat under i början på sept. =)    

Vad skönt att allt var bra.
  • Lemis

Jag mår illa jämt. Spytt i omgångar.dock inte varje dag. Men är så trött på illa mående. Jag har gått ner 5 kg sen jag blev gravid. ska ju på vul på fredag så jag ska be om hjälp eller om det är farligt att spy för många gånger. Just nu är jag äcklad av all mat. Tvingar i mig mat. Blä.

• Lemis
    naggym skrev 2012-01-19 15:51:30 följande:
    Hej på er! Idag fick jag suuperont i magen mest på vänster sida.. Höll i sig ca 10 min. Känner sedan att det kommer blod.. Kom några droppar på pappret och efter det försvann smärtan.. Jag ringde direkt till gyn och dom tycker jag ska avvakta.. Har haft bruna flytningar och konstiga känningar på vänster sida.. Kändes nästan som vid ägglossning ibland.. Jag är nästan 100 på att det är utomkvedshavandeakap.. Sjukt att jag inte får komma in på undersökning.. Istället ska man gå och vänta tills äggledaren brister och det blir akut operation.. :( känns inte alls kul.. Att man inte får komma in nu.. Känner mig som en tickande bomb.. blöder inget mer just nu utan det kom bara vid själva smärtan..

Jag rekommenderar att du åker till akuten, där kan de kolla upp dig med detsamma innan det är för sent.
    jag har haft ett utomkveds och vet hur hemskt det är, nu när jag är gravid denna gången har jag redan varit p¨å akuten för jag hade ont i min andra sida, inte jätte ont, men ändå så jag blev orolig. På vul såg det att graviditeten satt i livmodern , men att jag hade en cysta på min äggstock som troligtvis gav mig smärta.

jag vill inte skrämma dig, men för att du ska kunna vara lugn så had ejag åkt in om det blir en attack till med smärta.    
  • Lemis

idag har jag varit hemma från jobbet och även imorgon då det är vul. jag kände mig inte på topp igår och hade på gränsen till feber på jobbet, idag har jag dock inget, men förkyld. Skönt att vara hemma och vila upp mig, sovit i omgånar. behöver ta igen sömn och eftersom vi har en treåring hemma är det inte alltid lätt. Nu ska han till sin farmor och farfar och sova där så vi får egen tid. min man jobbar nätter ibland så det blir en ond cirkel när ingen av oss sovit så bra.

Läste att någon hade mycket symtomer på kvällarna, det har jag med, det är då mina bröst ömma och svullna upp lite. Dock inte så stora som jag har för mig att de blev första gången, men d gör mig inget, jag fyller ut min kupa och de lär ju ändå bli fler bristningar på dem när man ska amma. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012