naggym skrev 2012-01-19 15:51:30 följande:
Hej på er! Idag fick jag suuperont i magen mest på vänster sida.. Höll i sig ca 10 min. Känner sedan att det kommer blod.. Kom några droppar på pappret och efter det försvann smärtan.. Jag ringde direkt till gyn och dom tycker jag ska avvakta.. Har haft bruna flytningar och konstiga känningar på vänster sida.. Kändes nästan som vid ägglossning ibland.. Jag är nästan 100 på att det är utomkvedshavandeakap.. Sjukt att jag inte får komma in på undersökning.. Istället ska man gå och vänta tills äggledaren brister och det blir akut operation.. :( känns inte alls kul.. Att man inte får komma in nu.. Känner mig som en tickande bomb.. blöder inget mer just nu utan det kom bara vid själva smärtan..
Jag rekommenderar att du åker till akuten, där kan de kolla upp dig med detsamma innan det är för sent.
jag har haft ett utomkveds och vet hur hemskt det är, nu när jag är gravid denna gången har jag redan varit p¨å akuten för jag hade ont i min andra sida, inte jätte ont, men ändå så jag blev orolig. På vul såg det att graviditeten satt i livmodern , men att jag hade en cysta på min äggstock som troligtvis gav mig smärta.
jag vill inte skrämma dig, men för att du ska kunna vara lugn så had ejag åkt in om det blir en attack till med smärta.