• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

JePaLuLi skrev 2012-04-14 19:47:29 följande:
    Superbia: Hur har det varit för dig? Läste nånstans att man oftast får bf tillbakaflyttat om det är en pojke, och framflyttat om det är en flicka. För att pojkar oftast växer fortare... Det har stämt på mina två grabbar iaf. Får se om det stämmer med den här bebisen också

Jag har också hört detta. Med förra blev jag tillbaka flyttad nästan 1 vecka och han blev en pojk, nu blev jag framflyttad . Spännande att se vad som
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Gud vad ni är aktiva, här hemma har solen lyst och vi har varit ute hela dagarna. Härligt! Lycka till ni idag som ska få se bebis.

• Lemis
    Smurfan87 skrev 2012-04-16 10:04:52 följande:
    Nu har vi varit och sett våran lilla plutt på UL :) 15 cm och helt perfekt! Ska firas med att köpa en baby mössa som jag spanat in i ett par veckor.

Åååå vad kul. Grattis får man säga igen. När är knodden beräknad till?
  • Lemis
    Vili skrev 2012-04-15 23:05:23 följande:
    Om 5 timmar går tåget till flygplatsen. En veckas all inclusive i Egypten. Fy så skönt det ska bli :)
    Isak 090122 Lillgossen BF 120908

Trevlig resa!
  • Lemis

jag har fått upp 7 kg men brösten har inte blivit super stora från b-kupa till nästan D-kupa. dem var större vid första graviditeten. men å andra sidan så blir de större när mjölken rinner till. fy minns att det var drygt i början och jobbigt. Just nu längtar jag efter bebis sduper mycket, har börjat kunna njuta nu och ser framemot förlossning med både glädje och rädsla.

har ni köpt bilbarnstolar?? vilket märker i så fall. Förr fick man lååna gratis från vår kommun, men nu får man köpa själv.  

• Lemis
    Väntarliten skrev 2012-04-20 15:01:11 följande:
    Om det är någon mer som antingen inte känner rörelser alls eller väldigt sällan så vill jag bara lugna med att jag inte känt rörelser på 4 veckor men är nyligen hemkommen från rul som visar att jag har en frisk liten flicka i magen:)

Grattis till tösen och lyckat rul
  • Lemis
    Hbg33 skrev 2012-04-21 20:22:46 följande:
    Godkväll alla.. Jag var på RUL i Torsdags och jag kunde tydligt att se att det var ett litet gossebarn därinne :) Bm gick igenom hela bebisen och allt såg fint ut. På slutet skulle hon räkna kärlen i navelsträngen och hittar bara 2 st, (det ska finnas 3). Hon sa att allt såg bara fint ut MEN vi måste tillbaks på en speciell hjärtgranskning  i o med detta om 2 veckor.  Nån som har någon som helst erfarenhet kring detta? Den lilla infon jag fick av Bm där va knapphändig. Man undrar ju varför det blir så här och vad det kan medföra för avvikelser på barnet. Hon sa endast att det i vissa fall finns ett samband med missbildningar hos barnet men att det oftast blir helt friska barn ändå. Sen har man ju googlat (vilket man inte borde) och där finns både info att det är en 'normal' avvikelse till rena skräckhistorier Man borde inte stressa upp sig men dessagravidhormoner gör ju att man ändå blir lite rädd.. Ha en fin kväll alla!

Förstår din oro, men det är bra att dem kollar upp det. Men min bm kollade inte navelsträngen så som du beskrev. Kan hon ha glömt det?
  • Lemis

Här är en till som behöver dricka mängder vatten. Kissa som en tok på natten. Jobbigt men jag har börjat vänja mig. Tråkigt och jobbigt för er som har sm.jag endast ont i ryggen ibland och är tacksam att jag för övrigt är ok.

• Lemis
    shopahollic skrev 2012-04-26 12:01:46 följande:
    Hej tjejer, jag är normalt inte alls en orolig person och de tidigare graviditerna har jag inte haft någon tanke alls över att det ska vara något fel då jag kännt buffar och sparkar tidigt, nu eftersom att jag inte känt något alls, har mindre mage än med de andra barnen och heller inte känner mig gravid öht så ringde jag till Sibyllekliniken imorse, som tur var hade de ett avbok och jag fick en tid redan kl 10.20.   Kan inte beskriva lyckan över att få se det lilla hjärtat slå, jag som inte kunnat släppa tanken på att bebis kanske inte levde och så ligger det en alldeles perfekt liten bebis i magen. Han daterade mig till 26/9 och det borde stämma med våra datum räknade efter bim, 2 veckor till rul vilket betyder att jag då är i vecka 21 (20+1) känns sent men nu när jag vet att bebis mår bra och växer så går det an att vänta. 350kr fick jag betala och det var det verkligen värt.   För er som är oroliga så kan det vara värt att kolla upp, funderade på en sån där angelsound men skulle bli så extremt nojjig om jag inte lyckades hitta hjärtljuden så jag vågar mig inte på det själv. 
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 290912* Mercedes 080521 & Leon 100131

Vad skönt att allt var bra! Jag är i vecka 20 + 3och har bf den 10 september.
  • Lemis
    shopahollic skrev 2012-04-26 12:01:46 följande:
    Hej tjejer, jag är normalt inte alls en orolig person och de tidigare graviditerna har jag inte haft någon tanke alls över att det ska vara något fel då jag kännt buffar och sparkar tidigt, nu eftersom att jag inte känt något alls, har mindre mage än med de andra barnen och heller inte känner mig gravid öht så ringde jag till Sibyllekliniken imorse, som tur var hade de ett avbok och jag fick en tid redan kl 10.20.   Kan inte beskriva lyckan över att få se det lilla hjärtat slå, jag som inte kunnat släppa tanken på att bebis kanske inte levde och så ligger det en alldeles perfekt liten bebis i magen. Han daterade mig till 26/9 och det borde stämma med våra datum räknade efter bim, 2 veckor till rul vilket betyder att jag då är i vecka 21 (20+1) känns sent men nu när jag vet att bebis mår bra och växer så går det an att vänta. 350kr fick jag betala och det var det verkligen värt.   För er som är oroliga så kan det vara värt att kolla upp, funderade på en sån där angelsound men skulle bli så extremt nojjig om jag inte lyckades hitta hjärtljuden så jag vågar mig inte på det själv. 
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 290912* Mercedes 080521 & Leon 100131

Vad skönt att allt är bra. Jag har bf den 10 september och är i vecka 20 + 3. Jag räknar som min barnmorska, de faktiska veckorna jag är i.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012