• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • MiaMy
    Vili skrev 2012-01-05 16:31:29 följande:
    Idag plussade jag efter 15 tröstlösa försöksmånader. Nu efter min första pergotime kur tog det sig äntligen. Vi är så lyckliga. Detta är mitt andra barn, har en son på 3 år men mitt och nya sambons första gemensamma.
    Grattis! :)
  • MiaMy

Hej alla snälla! Hjärta

Jag behöver lite råd... Är ganska förkyld och lär behöva nässpray till natten. Vilken kan jag köpa utan att behöva oroa mig för att skada bebisen? Har Otrivin Comp hemma, men jag tycker mig ha hört att den inte är bra.

• Hbg33

Hm.. Jag är med lite förkyld och använder Nezeril. hade ingen aning om att man skulle tänka på det.. Är det inte ok med Nezeril kanske?

• MiaMy
    Hbg33 skrev 2012-01-05 16:57:49 följande:
    Hm.. Jag är med lite förkyld och använder Nezeril. hade ingen aning om att man skulle tänka på det.. Är det inte ok med Nezeril kanske?
    Vet inte riktigt... Jag blev lite fundersam när jag kom ihåg detta med Otrivin Comp.
    Någon som vet om Nezeril är bra?
  • Kaksmulan1

Har för mig att jag bara använde nässpray med koksalt förra graviditeten, alltså inte riktig nässpray... Men varför.. minns ej.

• Kaksmulan1

Nezeril verkar gå bra, otrivin står det att man ska rådfråga, otrivin menthol ska ej användas av gravida. Googlade bipacksedlarna :)

• Hbg33
    MiaMy skrev 2012-01-05 17:01:57 följande:
    Vet inte riktigt... Jag blev lite fundersam när jag kom ihåg detta med Otrivin Comp.
    Någon som vet om Nezeril är bra?
    Nezeril verkar okej, iaf enligt 1177:s sida där det står så här:

Graviditet och amning

Man kan använda läkemedlet när man är gravid. Om man har nästäppa en längre tid under graviditeten bör man dock rådfråga sin barnmorska.

• MiaMy
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-05 17:12:19 följande:
    Nezeril verkar gå bra, otrivin står det att man ska rådfråga, otrivin menthol ska ej användas av gravida. Googlade bipacksedlarna :)
    Tack!
    Jag hittade också nu på nätet om att Nezeril borde vara okej. Ska ändå bara ta till natten så det blir inte så ofta. Då skickar jag mannen till apoteket! :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012