• Hbg33

Vi som väntar smått i September 2012

splink skrev 2012-01-04 12:34:10 följande:

Vågar man sålla sig till er grupp efter detta test tro? Det är min åttonde graviditet, har en dotter som är fyra år och har alltså fått upprepade MF och MA. Den här gången ska vi få hjälp med medicinering och sånt så jag hoppas att det är vår tur på riktigt nu Hjärta
    Jag ser strecket! Så såg mitt första test också ut på dag 9 efter insemination. Sen blev det bara starkare o starkare. Håller tummen hårt för dig :)
  • Hbg33

Får jag bara fråga: Vad är det som gör att man behöver en sån försäkring. På vilket sätt kan den hjälpa en. Jag är helt ny på detta och tar tacksamt emot några tips kring detta :)

• Hbg33

Hm.. Jag är med lite förkyld och använder Nezeril. hade ingen aning om att man skulle tänka på det.. Är det inte ok med Nezeril kanske?

• Hbg33
    MiaMy skrev 2012-01-05 17:01:57 följande:
    Vet inte riktigt... Jag blev lite fundersam när jag kom ihåg detta med Otrivin Comp.
    Någon som vet om Nezeril är bra?
    Nezeril verkar okej, iaf enligt 1177:s sida där det står så här:

Graviditet och amning

Man kan använda läkemedlet när man är gravid. Om man har nästäppa en längre tid under graviditeten bör man dock rådfråga sin barnmorska.

• Hbg33
    Choccolat skrev 2012-01-06 18:52:52 följande:
    Jag vill inte vara negativ och jävlig men när jag fick ma så hade jag alla symptom man kan ha varendaste dag, mina test var klockrena, till och med långt efter framkallat mf.. Ni som inte har massa symptom eller vansinnesstarka test, försök att inte noja då det inte behöver betyda ett skvatt! Sen har jag självklart förståelse för alla som känner efter, analyserar och testar! Det är ju så superkul!!!!!
    Det har du nog rätt i.. Har aldrig hört eller läst att ju mindre symptom/svagare streck på stickor betyder större risk för missfall. Nä, det är nog bara som man nojar sig isf. Men självklart förstår jag att man ändå analyserar varenda liten sak o symptom, för man vill ju så gärna ha kvar det lilla livet. Ja, det är inte lätt alltså. Men man får försöka slappna av så gott det går.
  • Hbg33
    sexhundra skrev 2012-01-06 19:13:39 följande:
    Bebisen såklart!? Om ni har några namn som ni alltid velat att era barn ska heta tex.
    Jaha, på barnet.. Ok.. Nä, inga direkta så . Men Vega va ju fint som splink nämnde.Sen gillar jag Lovis.
  • Hbg33
    jplust skrev 2012-01-09 08:50:26 följande:
    Första natten jag kunnat sova normalt sedan 4 veckor. Har märkt en pinsam sak, varje gång jag får ont i magen så får jag gaser. Måste släppa mig för att det onda ska försvinna, vilket resulterar i att jag små tider nästan hela tiden. Förövrigt har jag symtom som kommer och går. Brösten är känsliga, molvärk/mensvärk, illamående, hunger men svårt att äta eftersom inget smakar som det brukar, yrsel,gråter för ingenting...m.m Samma dag som jag skulle haft mens fick jag ljus ljus bruna flytningar,det var också då mensvärken börja komma ibland. Är det för att.kroppen tror den skulle ha mens?
    Jag är också konstig i magen m gaser och så :(
    Brösten värker och mensvärk har jag rätt mkt, mest kvällstid.
    Vecka 5+1 idag, sakta men säkert så..
  • Hbg33
    LillaPluppen skrev 2012-01-09 09:07:51 följande:

Tog ett test idag på BIM eller BIM+1 för att få se ett starkt streck.....men till min besvikelse är det iaf lika svagt som fredagens test som tillråga på allt bara va taget med 1 timmes kiss.

jag vet att det eventuellt ser lite starkare ut på bilden men det är eftersom det är "färskt" och inte torkat helt heller. Får se exakt om det är svagare eller lika svagt när jag kommer hem när alla är torra.

Det borde verkligen ha skett en höjning av hcg sen dess=(  känner mig lite uppgiven.
    Det ser väl bra ut, du behöver nog inte alls se det som något negativt. Jag plussade jättesvagt i flera dagar och först på BIM +4 fick jag ett hyfsat starkt streck!
  • Hbg33
    Frokenpilla skrev 2012-01-09 09:44:55 följande:

Verkar vara en del som fått snygga "pattar"... :)
    Sa precis det till min man igår...vill gärna ha dom såhär. Dom har varit lite "tomma" efter min första..men nu ser dom ut som "fjårtisbröst" ;).

Är också yr om jag reser mig fort osv.
    Gadig ska vi inte prata om..och pinkenödig. Kissar 2-3 gånger varje natt. Men det gjorde jag innan med i perioder.

Vad komiskt med en skengravid karl. Haha! han sympatiserar med dig?
    Alice pappa (min fd) gick upp 13 kg när jag var på smällen.Flört

Beställde lite gratis babyboxar igår:
    babytobe.se/
    www.babybox.se/
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet

Tack för tipsen ang boxar!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012