• Hbg33

Vi som väntar smått i September 2012

smulan0 skrev 2012-01-18 22:20:34 följande:
    Svenska ägg är testade för salmonella. Det är ingen risk i Sverige och inte en sjukdom man absolut måste undvika som gravid. Jobbat två år som infektionsläkare och nu jobbar jag dom barnläkare. Råa ägg i Sverige är ok. Meningslös hysteri om mat gillas inte. Följ livmedelsverkets rekommendationer.
    Tack för det! Då litar jag på din info (som låter helt rimlig). Jag är också aningen allergisk mot denna hysteri som förekommer emellanåt.
    StarStruck skrev 2012-01-19 00:02:15 följande:
    Kom precis hem från akutbesök nummer 2!
    Sjuka kramper i magen + frossa visade sig vara uvi!
    Men det gjordes VUL ändå bebis lever och har växt och jag är i v 6+6 precis som FLs kalender säger så BF blir 6 septemberSolig
    Skönt!! Hoppas Uvi:n går över snabbt!
  • Hbg33

Håller tummen Vili! Har du inte haft färskt blod innan? Har de varit mer brunt eller?
    Tyvärr är det bara tiden som kan berätta. Vi får snacka av oss häinne så länge!

Har inte bytt nick name, tror det är viktigare att byta lösenordet så det har jag gjort!

• Hbg33

Ja, namn är både kul och svårt. Kul att få lite inspiration härSkrattande
    Än så länge har jag bara ett pojk namn och det är Vince
    Flicknamn är lite lättare, än så länge har jag Leia, Lovis och Vega.

• Hbg33
    nyponbuskar skrev 2012-01-22 12:41:47 följande:
    Lo är ett väldigt fint namn tycker jag, dessvärre redan upptaget i vår släkt.
    Ja, visst är Lo fint. Tyvärr upptaget här med då min systers flicka heter Lovilda, men kallas för Lo..
  • Hbg33

Godmorgon alla.
    Är i vecka 7+3 idag!
    Har tänkt på det här m magen. Är det normalt att få mage redan, speciellt på kvällstid, det syns ju verkligen?  Och sen det här med ul, man hade helst velat göra ett så man fick bekräftat en graviditet, nu litar man ju bara på grav testen. Men är det isf bara vul man gör eller kan man redan nu göra ett ul på magen?

• Hbg33
    Sandyfication skrev 2012-01-25 16:30:33 följande:
    Får vem som helst göra KUB i ert landsting? Här är det bara om man är över 30 tror jag.

Jag tycker också att tiden går fort, speciellt när man har barn sedan innan som man har fokus på hela dagarna. Jag brukar glömma bort att jag är gravid, jag har ju inga symptom som påminner mig heller Tungan ute
    Här i Skåne erbjuds alla över 33 år ett KUB, men min Bm sa att om man väldigt gärna vill ha ett trots att man ej har åldern inne så är det ok!
  • Hbg33
    splink skrev 2012-01-26 15:00:32 följande:
    Min lilla bebis lever! Jag såg nyss hjärtat slå. Vilken lycka!!
    Åh va härligt att höra! Vilken dag är du på exakt, och tog det långt tid innan de hittade hjärtat? Fan, de sekunderna kommer ju va rätt nervösa gissar jag. Ska själv på UL på onsd. Är v 7+4 idag..
  • Hbg33
    Edds skrev 2012-01-31 08:38:39 följande:
    haha vad kul med såna där test, men de är några veckor kvar tills man kan testa det !! Idag är det 8+4 för min del. Känns som om de magiska 12 veckorna snart är över. Hoppas jag. Ska på mitt första  UL nu om 2 timmar så jag är jätte nervig... lyxar till det med en god frukost idag eftersom jag mår som en sessa inge illamående !

Vi får se hur det går idag, jag får väl uppdatera när jag kommer hem därifrån !
    Jaaa, meddela oss om hur det gick!  Spännande. Jag ska göra vul imorgon och är nervös.. Tycker magen har minskat sista dagarna-inte lika svullen.. Nä, man ska inte fastna i såna tankar.
    Lycka till idag!
  • Hbg33

Godmorgon alla!

Igår va jag på vul o fick se ett hjärta som slog, det va en häftig känsla såklart!
    Nu vågar man ta in det hela lite mer :) Tror det är än mer speciellt när det är ens första barn, man har ju aldrig varit med om nåt liknande och varje del o händelse av graviditeten är på nåt sätt en ny upplevelse.
    Eller så känner man så här ändå, vad vet jag

Jag trodde jag va i v 8+3 och Doktorn sa att jag va i ca 8+2..  17,8 mm stor! Så det va ju helt ok!
    Molvärken börjar avta mer o mer, ligamenten känner jag av ibland, mest när jag reser mig upp fr sittandes.
    Och illamåendet kommer o går men är än så länge hanterbart!

• Hbg33

Hej alla.
    Jag gjorde KUB förra veckan (v 11+4) och fick bra siffror, 1:7642 för att va exakt. Här erbjuds alla det gratis om man fyllt 33 år!

• Hbg33

Ja, visst är det svårt med namn. Jag har lagt fram några förslag till papan  men inget han nappat på tyvärr. Det tråkigaste av allt är att mitt favvis flicknamn Lovis- (som jag tänkt/bestämt sen länge) vill han inte alls. Känns inget vidare. Sen har jag Vega, Tyra,  Leia. Minou-m.fl.
    Pojknamn svårare. Vilde. Milton. Levi.
    Men det svåraste av allt känns i mitt fall att få pappan med sig...

• Hbg33
    Maglan skrev 2012-03-08 19:25:51 följande:
    Någon annan som har mycket "mensvärk" nu?? Har inte haft det sen ca vecka 8-9 men nu har den kommit tillbaka. Man blir ju lite orolig..
    Ja, faktiskt.. Igår o idag har jag haft molvärk igen och det är flera veckor sen jag hade det sist. Är i v 13+4 idag..
    Men jag gissar att det är normalt?
  • Hbg33
    LittleMY skrev 2012-03-18 11:06:01 följande:
    Är det nn av er tjejer som har hjärtklappningar? Hos mig slår hjärtat som bara den! Inte hela tiden, men ofta på kvällarna, och då hela kvällarna dessutom. Känns som att hjärtat ska slå sig ut ur bröstkorgen. Det är rätt obehagligt. Vet att det är normalt, men inte mindre obehagligt för det.
    Jag känner igen mig väl i det du beskriver. Första gångerna blev jag rädd men efter att ha läst på om det o pratat med min Bm så är jag lite lugnad. MEN jag tycker dock det är otäckt ibland ändå för som du säger så känns det verkligen som om hjärtat ska få flipp alltså Förvånad
  • Hbg33

Godmorgon alla!

Här tittar man ut på sin lediga påskafton och finner att det snöar! Kan ju tillägga att jag bor i Skåne, ja det känns ju helt tokigt!
    Men vad är en bal på slottet... så länge magen och lill-pyret mår bra:)
    Imorgon går jag in i v 19 och jag ser 'nedförsbacken' närma sig.
    Jag har varken gjort RUL än eller känt av den lille. Ibland undrar man liksom om det händer nåt därinne:), men magen blir allt lite,lite större för var vecka så det bådar ju gott!
    Hur har ni andra det?
    Försäkring ja,det får man ju också kolla över!

• Hbg33

Godkväll alla..
    Jag var på RUL i Torsdags och jag kunde tydligt att se att det var ett litet gossebarn därinne :)
    Bm gick igenom hela bebisen och allt såg fint ut. På slutet skulle hon räkna kärlen i navelsträngen och hittar bara 2 st, (det ska finnas 3). Hon sa att allt såg bara fint ut MEN vi måste tillbaks på en speciell hjärtgranskning  i o med detta om 2 veckor.  Nån som har någon som helst erfarenhet kring detta?
    Den lilla infon jag fick av Bm där va knapphändig. Man undrar ju varför det blir så här och vad det kan medföra för avvikelser på barnet. Hon sa endast att det i vissa fall finns ett samband med missbildningar hos barnet men att det oftast blir helt friska barn ändå. Sen har man ju googlat (vilket man inte borde) och där finns både info att det är en 'normal' avvikelse till rena skräckhistorier Förvånad
    Man borde inte stressa upp sig men dessagravidhormoner gör ju att man ändå blir lite rädd..
    Ha en fin kväll alla!

• Hbg33

TheFamily: Tack för ditt svar. Bm fick läsa i nån pärm för att kunna informera mig om vad det innebar och sen har tankarna bara snurrat såklart.
    Men tack för ditt svar, alla lugnande historier jag hör kring detta gör att jag kan slappna av lite mer.
    Sen är det bara att hålla tummarna för att den hjärtgranskningen är ua..Kram

• Hbg33

Hur har ni andra det med sammandragningar egentligen? Eller jag vet inte om det är just det jag känner men idag hade jag en period på jobbet på ca 2 timmar där magen va stenhård och jag tyckte liksom att det ´drog´i den. Är detta normalt redan i denna veckan, v 23.. Jag gissar att det är kroppens sätt att be mig ta det lugnt eller nåt. Men jag vart nästan lite rädd där ett tag (förstis som man är)..

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012