Vi som väntar smått i September 2012
Sjuka kramper i magen + frossa visade sig vara uvi!
Men det gjordes VUL ändå bebis lever och har växt och jag är i v 6+6 precis som FLs kalender säger så BF blir 6 september
Håller tummen Vili! Har du inte haft färskt blod innan? Har de varit mer brunt eller?
Tyvärr är det bara tiden som kan berätta. Vi får snacka av oss häinne så länge!
Har inte bytt nick name, tror det är viktigare att byta lösenordet så det har jag gjort!
Ja, namn är både kul och svårt. Kul att få lite inspiration här
Än så länge har jag bara ett pojk namn och det är Vince
Flicknamn är lite lättare, än så länge har jag Leia, Lovis och Vega.
Godmorgon alla.
Är i vecka 7+3 idag!
Har tänkt på det här m magen. Är det normalt att få mage redan, speciellt på kvällstid, det syns ju verkligen? Och sen det här med ul, man hade helst velat göra ett så man fick bekräftat en graviditet, nu litar man ju bara på grav testen. Men är det isf bara vul man gör eller kan man redan nu göra ett ul på magen?
Godmorgon alla!
Igår va jag på vul o fick se ett hjärta som slog, det va en häftig känsla såklart!
Nu vågar man ta in det hela lite mer :) Tror det är än mer speciellt när det är ens första barn, man har ju aldrig varit med om nåt liknande och varje del o händelse av graviditeten är på nåt sätt en ny upplevelse.
Eller så känner man så här ändå, vad vet jag
Jag trodde jag va i v 8+3 och Doktorn sa att jag va i ca 8+2.. 17,8 mm stor! Så det va ju helt ok!
Molvärken börjar avta mer o mer, ligamenten känner jag av ibland, mest när jag reser mig upp fr sittandes.
Och illamåendet kommer o går men är än så länge hanterbart!
Hej alla.
Jag gjorde KUB förra veckan (v 11+4) och fick bra siffror, 1:7642 för att va exakt. Här erbjuds alla det gratis om man fyllt 33 år!
Ja, visst är det svårt med namn. Jag har lagt fram några förslag till papan men inget han nappat på tyvärr. Det tråkigaste av allt är att mitt favvis flicknamn Lovis- (som jag tänkt/bestämt sen länge) vill han inte alls. Känns inget vidare. Sen har jag Vega, Tyra, Leia. Minou-m.fl.
Pojknamn svårare. Vilde. Milton. Levi.
Men det svåraste av allt känns i mitt fall att få pappan med sig...
Godmorgon alla!
Här tittar man ut på sin lediga påskafton och finner att det snöar! Kan ju tillägga att jag bor i Skåne, ja det känns ju helt tokigt!
Men vad är en bal på slottet... så länge magen och lill-pyret mår bra:)
Imorgon går jag in i v 19 och jag ser 'nedförsbacken' närma sig.
Jag har varken gjort RUL än eller känt av den lille. Ibland undrar man liksom om det händer nåt därinne:), men magen blir allt lite,lite större för var vecka så det bådar ju gott!
Hur har ni andra det?
Försäkring ja,det får man ju också kolla över!
Godkväll alla..
Jag var på RUL i Torsdags och jag kunde tydligt att se att det var ett litet gossebarn därinne :)
Bm gick igenom hela bebisen och allt såg fint ut. På slutet skulle hon räkna kärlen i navelsträngen och hittar bara 2 st, (det ska finnas 3). Hon sa att allt såg bara fint ut MEN vi måste tillbaks på en speciell hjärtgranskning i o med detta om 2 veckor. Nån som har någon som helst erfarenhet kring detta?
Den lilla infon jag fick av Bm där va knapphändig. Man undrar ju varför det blir så här och vad det kan medföra för avvikelser på barnet. Hon sa endast att det i vissa fall finns ett samband med missbildningar hos barnet men att det oftast blir helt friska barn ändå. Sen har man ju googlat (vilket man inte borde) och där finns både info att det är en 'normal' avvikelse till rena skräckhistorier
Man borde inte stressa upp sig men dessagravidhormoner gör ju att man ändå blir lite rädd..
Ha en fin kväll alla!
TheFamily: Tack för ditt svar. Bm fick läsa i nån pärm för att kunna informera mig om vad det innebar och sen har tankarna bara snurrat såklart.
Men tack för ditt svar, alla lugnande historier jag hör kring detta gör att jag kan slappna av lite mer.
Sen är det bara att hålla tummarna för att den hjärtgranskningen är ua..Kram
Hur har ni andra det med sammandragningar egentligen? Eller jag vet inte om det är just det jag känner men idag hade jag en period på jobbet på ca 2 timmar där magen va stenhård och jag tyckte liksom att det ´drog´i den. Är detta normalt redan i denna veckan, v 23.. Jag gissar att det är kroppens sätt att be mig ta det lugnt eller nåt. Men jag vart nästan lite rädd där ett tag (förstis som man är)..