• Hbg33

Vi som väntar smått i September 2012

Va härligt att få höra ett hjärta Kavajen!
    Det här med tidiga vul undrar jag lite om.. Är det bara i särskilda fall man får det, tex. om man haft missfall eller komplikationer förut eller? Och om man nu kan få det, vet någon om det finns nån som helst risk för embryot i så tidig vecka som 6 när man gör ett vul? Eller är det helt riskfritt kanske.

• Hbg33
    Smurfan87 skrev 2012-01-09 19:16:11 följande:
    De flesta här som fått göra vul har antingen haft komplikationer under tidigare grav eller som jag haft assisterad befruktning av olika slag. Kan också haft någon blödning eller väldiga smärtor. Annars så brukar man inte få gå på tidiga ultraljud eller vul. Man kan "lura" till sig ett genom att säga att man haft blödning många som gör det tydligen ;) hos vissa privata kliniker kan man också göra det.
    Jag ska på en när jag gått in i vecka 8. Det var det tidigaste dem gjorde det och det är hos en privat. Tror att de väntar till v 8 för att vara säkra på att man kan se hjärtat och att allt så långt är "välskapt" :) längtar något otroligt jag med, tror att det kanske kan vara två små rackare där inne :)
    Okej, då fattar jag lite bättre Men du vet alltså inte om det finns några risker med att göra vul? Undrar förresten om insemination kan göra att man får ett sånt tidigt vul (tänker högt) ..
    Jaså du tror du har två små hjärtan där inne. Hade väl varit häftigt!
  • Hbg33
    irmaqueen skrev 2012-01-09 20:48:49 följande:
    Hej! Inte varit inne här sen juldagen, har inte orkat. Det blev tyvärr ett mycket tidigt mf här. Det var hemskt de första dagarna, men det var ändå så lindrigt mf man kan ha tror jag. Det var väldigt tidigt, ca 4+2. hade inte ont alls och blödde inte särkilt mycket. Blev gravid på första försöket så har ju inte kämpat så mycket heller. Jag har gråtit och varit arg, men nu känns det nästan som det inte hänt. Nu kan jag vara glad över att vi kunde bli gravida iallafall :) Lycka till ni andra, jag är vid gott mod, det kommer bli bebis för oss med förr eller senare :)
    Va tråkigt att läsa detta. Detta är ju precis det många av oss är rädda för. Men som du säger så får du se det positiva i att du kunnat bli gravid lätt. Och om man nu ska få MF så är det lika bra att få det så tidigt så att man kan gå vidare igen. Lycka till i barnverkstad, snart är det din tur igen ska du se!
  • Hbg33
    Det är du och jag skrev 2012-01-11 10:04:55 följande:
    vilken vecka ska man läsa om? Jag är i v5 (4+3) Ska jag läsa om v4 eller v5 då? Hänger ni med?
    Då är du i Vecka 5 och det är alltså den du ska läsa om ;-O
  • Hbg33
    LillStinis skrev 2012-01-11 12:45:02 följande:
    Tredje för mig. Har var ko-lugn de andra två gångerna, men nu är jag väldigt nervös.

Jag läste att om man mår illa så har man en minskad risk för MF.
    Jaså.. undra om det stämmer..? låter aningen konstigt att de som inte mår illa skulle ha större risk för MF. Ska höra med min Bm :)
  • Hbg33

Vart läste du det LillStinis?

Nä, jag kör nog på din teori Mikaela. Tror inte att några symptom kan indikera på varken det ena eller det andra..

• Hbg33
    jplust skrev 2012-01-14 10:55:05 följande:
    Jag är väldigt orolig idag. Alla symtom är väck, inga ömma bröst,ingen hunger,ingen molvärk eller mensvärk...känner mig inte gravid.
    Och fick en brun flytning imorse. Har fått ljus bruna flytningar ibland sedan jag fick plusset men nu var det mörkare.
    Har gråtit hela morgonen.
    Håller tummarna hårt för dig. F-n va jobbigt att inte veta heller, men tänk nu på att det inte behöver vara kört alls. Symptom kommer och går hela tiden, jag känner också mindre/mkt lite vissa dagar. Och har du haft lite bruna flytningar fr början så kan det också vara ok ju.. (försöker bara ge dig lite hopp.)
    Kram!
  • Hbg33

..och då räknas jag nästan som pensionär då Drömmer , 34 år och bor i Skåne iallafall, första barnet!

• Hbg33

Angående det här m träning så är det något jag själv har hört mig förr om väldigt mkt. Jag spelar själv tennis (vilket jag helst vill fortsätta med). Har läst en del på nätet och där säger 9 av 10 att det är okej. Men detta kändes inte tillräckligt för mig så jag har pratat både med min gyn (har gjort insemination) och min barnmorska. Båda säger att man givetvis ska fortsätta träna.. Det gynnar dessutom blodtillförseln till livmodern när man motionerar så det mår kroppen (o bebisen) bara bra av.  Det enda jag skulle tänka på var att vara extra lyhörd för hur kroppen reagerar och ta det lugnt vid smärta eller ex yrsel. Och sen fick jag även rådet att dricka mkt vatten och att bara gå på till ca 70%, dvs att inte träna lika hårt som vanligt. Så jag har fortsatt spela och mår hur bra som helst Flört

• Hbg33

Det är helt normalt att vara trött i början av graviditeten, andfådd blir man lättare också. Så ja Gräsänkan- du är nog helt normal Glad

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012