• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Vårväntan: spolning görs innan ev IVF eller insem, precis innan inte flera månader före, deras policy!

Men du ska inte behöva det!! Snart blir det plus!

Nellin: mitt illamående började på kvällarna, sen höll det halva natten för att till sist bli ohållbart och vara hela dygnet.

Efter 9 dagar hade jag inte ovitrellesymptom, hoppas detsamma för dig!

• stegen

Nellin: Meeeen!! Jag hoppades så för dig, trodde verkligen att det var din månad nu, är verkligen jätteledsen för din skull! Stor kram

Pastell: hur har det gått för dig, du har inte fått din mens än?

Emmaduh: Stort grattis! Som jag förstår det ska man inte äta provera som gravid, MEN många börjar ju på dag 16 i cykeln och då är det omöjligt att veta! Och eftersom du har ett starkt fint plus så njut!! Så härligt, denna tråd önskar jag så många många plus det bara kan bli nu, det är ni ALLA värda!!

• stegen
    Pastell1983 skrev 2013-02-23 12:07:04 följande:
    stegen: Ingen mens men den är på G Jag känner det och testade minus igår. Men jag har accepterat att vi misslyckats även denna gång så det är lugnt!

Men vi kämpar vidare nästa ÄL (hjärta)!

Du har en pergokur kvar?
  • stegen
    Pastell1983 skrev 2013-02-23 12:16:16 följande:
    Jajjamen, men jag tror inte den gör någon större skillnad för jag får äl även utan dom. Men jag ska hålla uppe en månad vilket är skönt Blev lite väl mycket med spruta o piller och sjukdomar denna månaden känner jag+stressen med praktiken. Hoppas du och magen mår bra!

Skönt med uppehåll, jag vet ju hur det är med pergo+ÄLspruta, inget vidare och nog klokt att ha en månad emellan, de tror ju att pergoeffekten kan sitta kvar en månad efter. Inte för att det hjälper när du ändå har ÄL!

Hoppas på att du får vara frisk nu och att stressen med praktiken släppt!

Jo med mig är det bara bra, just nu inne i en period då det känns som allt står stilla, men visst det är man väl ganska van vid efter alla dessa år så bara att bita igen och vänta till RUL!

Men jag har så svårt att släppa er, måste titta in varje dag och heja, så som ni hejade på mig! Sen vet jag ju att det i det djupaste går att få ett plus, vilket ni ALLA ska ha, och det snart!!!
  • stegen
    Emmaduh skrev 2013-02-23 12:55:15 följande:
    Om cb säger gravid 2-3 veckor och så står det att läkaren daterar det som 4-5 veckor. Vad betyder det? Är jag i v. 4-5 eller i v.2-3 av de ca 40 veckorna man "är" gravid? Försöker tänka ut vilken månad bf skulle vara om graviditeten lyckas :)

V4-5 är du i, man räknar från senaste mensen, men det gör inte CB.

Dock får man tänka lite annorlunda om man har oregelbunden mens och vid VUL vilket jag antar att du får så mäter de storleken och bestämmer vecka efter det!
  • stegen

Pastell: Vi håller det sista hoppet till tant röd dyker upp OM hon dyker upp.

Vilken dag efter sprutan var du igår?

• stegen

CB digital visar väl 3+ som högst?

Nellin: jag är som jag är och griper efter halmstrå ala genombrottsblödning! BIM är ju på måndag!

Kram

• stegen

Som jag förstår det är en genombrottsblödning ungefär att kroppen inte reagerat riktigt på en graviditet och omställningen med hormoner, så då borde den kunna vara lite olika?

Jag har en släkting som har 5 barn, med alla har hon haft "mens" första månaden

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus