• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin: Så retande att mensen inte vill komma igång! Kanske du ändå ska testa med ältester om den inte kommer igång för att se om det stegrar så du kan komma in på VUL och träffa med ÄLspruta. Eller så kan de kolla slemhinnan på VUL?

• stegen

JZ: Så glad jag blir, du är så duktig!!!! Och mannen med!

Glad jag blir!

• stegen
    Nellin skrev 2013-01-29 13:21:52 följande:
    Ja jag har tänkt likadant som du, så jag har VUL redan nästa vecka. :) Även om det inte är dags för ÄL då. Just för att göra flera stycken så man har koll. Särskilt om jag ska äta pergo OCH ta spruta.

Men läkaren har inte ringt ännu... Trist att vänta. Hon skulle ha ringt igår, och sköterskan som jag talade med idag var samma som igår och hon sa, "Jasså, har hon inte ringt? Då ska jag lämna en ny lapp till henne.". Men ingenting ännu...

Hon kanske hör av sig senare. Annars får jag väl ringa igen i morgon. Måste ju få ut pergo innan cykeldag 5. 

Det är ju en av de bra sakerna med pergo-VUL-ovitrelle att du kommer att få ta ovitrellen ungefär när blåsan är 18-20mm och kommer att veta nästan precis när ÄL sker!
  • stegen
    wonders skrev 2013-01-29 14:13:10 följande:
    Ja med Ovitrelle kan de på ferten ställa klockan för bra uttagstid. Trots att jag gjort en annan behandling, så hade de i slutet att man skulle ta Ovitrelle för att just ägglossning skulle påbörjas. De var väldigt noga med vilken tid man skulle ta den för att det skulle bli så korrekt som möjligt.  

Jag skulle ju ta min exakt 24 timmar innan insem. Sen vet jag att vissa kliniker kör med 36 timmar.
  • stegen
    mylady skrev 2013-01-29 19:46:55 följande:
    Jz79: har ingen remiss. Detta är första träffen och skulle få remisser o sånt då. Men jag ringer imorrn o kollar

Jag är ganska säker på att jag skulle ta det provet dag3-5 i cykeln, sen prov nummer 2 dag 21. Ring och hör med dom!
  • stegen

Åhhhhhhhhh va jag har saknat dig!!!! Underbart att du är tillbaka!!!

Stor kram!!

• stegen
    Pastell1983 skrev 2013-01-30 17:42:41 följande:
    Saknat er men var tvungen att ta till drastiska åtgärder

Hur må du stegen? Vilken vecka är du i nu?? Kraam!

Men nu är du tillbaka!

Idag är det inget bra, har sen igår haft ont i magen och kramper till och från. Känns inte alls bra. Är i vecka 14 nu, tiden bara rusar fram!

Kram
  • stegen
    Pastell1983 skrev 2013-01-30 17:59:03 följande:
    Oj vad snabbt det går! Låter inget vidare dock med magen Är det mensvärk du har? Vad kan det bero på?

Njae det sitter längre upp, ingen aning vad det kan vara men man blir orolig att något är fel.
  • stegen
    Nellin skrev 2013-01-30 21:32:02 följande:
    Stegen: Var sitter värken då? Hur känns den? Har du feber? Tänker om det kan vara något som inte har med bebis att göra. Magkatarr exempelvis är ju vanligt och kan göra väldigt ont. Blindtarmen? Gallan? Växtvärk? Man kommer ju in i olika faser där bebisen växer lite extra. Kanske är en sådan nu? Sök hjälp om du känner dig orolig vettja. 

Har inte feber men är stundtals yr och illamående.

Det kommer i kramper på sidorna ovanför magen, så svart att förklara. Sen hugger det till nertill ibland.

Känns inte lönt att söka, får väl frågan, blöder du, och gör man inte det så ska man avvakta.

Så vi får se!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus