• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Jenso: Tar jag bara lergiganen i tid så mår jag strålande, missade lite igår morse men det gick fort över när jag ätit och tagit tabletten men det var hemska 30 minuter!

På måndag går jag in i v12 så då kommer jag om allt fortfaraande går bra att hålla mig lite på avstånd härifrån, kommer såklart att följa er ändå och hålla mina tummar för er alla!  

• stegen
    Maramina skrev 2013-01-08 15:24:15 följande:
    Nu har jag i alla fall hunnit fundera på gårdagens besked och insett att jag kommer banne mig inte ge upp, om inte mannen vill det! Vi har lyckats en gång hittills med en fullbordad graviditet och vi har lyckats bli gravida ytterligare två gånger, även om både slutade med tidiga missfall (mannen känner bara till den ena, den andre ville jag vänta till BIM innan jag berättade med lagom till BIM kom blödning som jag hade trott var mens om jag inte hade plussat, så det lilla fröet hade inte helt enkelt klarat av att fästa ordentligt). Så har vi lyckats tidigare så ska vi nog klara det igen! Om det inte nu är så att mina äggreserver är dålig, vill säga. Så ikväll när dottern har somnat så ska jag ta upp det hela med honom, då får förhoppningsvis han med lite mer hopp!
    Låter bra för det ska gå! Och då har det med andra ord gått 3 gånger! Nu är du ju spolad också även om där inte var något hinder så är det garanterat fri passage nu. Låter som bra förutsättningar trots allt, nu bara att vänta på sista provsvaret, när var det du skulle få det? 

Ni är kära, jag vill bara inte att någon ska tycka att det är jobbigt att jag hänger här med er, men samtidigt måste jag verkligen följa er väg till plusset! 

Tyvärr får jag i vilket fall avstå från spa, då jag inte har möjlighet att åka 30mil dit då jag har bla skolan och häst förutom allt annat!

Kram på er fina tjejer!! 
  • stegen

Tack tjejer! Tycket ni inte att det är fel/jobbigt att jag är kvar så är jag gärna det! Trivs liksom med er!

JZ: bra att vikten minskar! Tycker du är så duktig med diet, blir stolt över dig!

BaPumba: Vitamin brist kan alla få, bara jag som är van vid att försvara mig för att det inte har med vegkosten att göra

Tagit prover 1 gång om året senaste 5 åren, mina prover ligger alltid över medel och då äter jag inga tillskott!

Många frågor om vad jag ska äta som gravid, ja som vanligt

Det där med triss men lägre odds stämmer så bra! Tyvärr!

Men nu 2013 så ska det ändras på de där oddsen! Jag är säker på det!

Kram på er

• stegen

Tycker dock att BMI är onödigt att titta på då muskler också väger en del! Jag har haft BMI på 21,3 de senaste 7 åren typ, går varken upp eller ner.kvittar vad jag äter eller hur mycket jag rör mig eller inte rör mig. Inte ens när jag är mer musklad så ökar vikten, konstiga kropp.

Men jag är helt säker på att min vikt ökat en del nu, ska bli spännande att se på Tisdag!! Har tyvärr ingen våg hemma!

BaPumba: Typiskt att spottingsen bråkar med dig, när har du BIM?

Vårväntanochlängtan: Tack! Skönt att få reda på provsvaren snart! Var var det du går? Var det Skåne? För visst var det någon mer som skulle till RMC?

• stegen
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-09 23:17:47 följande:
    Ja vi ska också till RMC i Malmö  Hur tyckte du om bemötande och så där?

Resultatet är jag ju jättenöjd med

Bemötandet av nästan alla har varit över förväntan, för vi vet ju hur det kan vara att slussas runt i sjukvården!
  • stegen
    Maramina skrev 2013-01-10 08:47:11 följande:
    Åååh, så spännande! Fick precis veta att min bästa kompis som har BF i nästa vecka har regelbundna värkar! När min dotter fick veta att kompisen skulle få sin bebis när som helst nu sa hon: "Jag längtar också efter X:s bebis!"

Gullunge! Och lite avis är jag allt på kompisen, fast på ett positivt sätt.

Spännande!! Har också en kompis som snart ska ha, bebis fixerad och förvärkar senaste veckorna men bara öppen 1cm så kan ju ta tid. Hade 3min mellan värkarna häromdagen men de avtog igen
  • stegen
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-10 11:45:15 följande:
    Ja jag förstår att du är mer än nöjd över resultatet Och vad skönt att ni även varit överlag nöjda med vården och bemötandet där. Jag hade ljugit om jag sa att jag inte är väldigt nervös för att komma dit

Tänkte bara fråga också om du har fått betala när du varit och tagit blodproverna innan på exempelvis vc? Jag slapp betala på vårdcentral men när jag var tvungen att ta proverna på kvinnokliniken behöver jag tydligen betala 200:- som kom som en trevlig faktura idag Kanske är det pga att det var helg?

Har ju tagit proverna med remiss från RMC och gått till vårdcentralen på drop in, det har aldrig kostat. Dock kostar era besök 300kr/person eftersom ni träffar varsin läkare.
  • stegen
    Lillnosen skrev 2013-01-10 11:34:07 följande:
    Har ni sett tråden om 16 åringen som är rädd för ett LVU på sitt ofödda barn? Alltid lika hemskt när sådana situationer uppstår. Är dock förvånad att alla än så länge uppmanar flickan att samarbeta med socialtjänsten och att de säger att hon tycks behöva hjälp. Annars är det ofta man ser trådar här där man bara idiotförklarar socialtjänsten och påtalar att de är maktgalna dårar. Är ju ett hett ämne i media just nu pga alla familjehemsplaceringar och ärenden där pappan utsatt mammorna för våld.

Läste hennes historia, men inte alla svar. Vad är Birkahemmet?

Vet själv en ung mamma som just nu bor på ett hem med sin 2åring, bättre lösning än att ta barnet ifrån sin mamma tycker jag.
  • stegen

Maramina: blir verkligen jätteledsen när jag läser vad du skriver, MEN jag känner ändå ett hopp att det ska gå! Jag har läst om många spontangraviditeter där AMH har legat på 0,4-0,8 och ni behöver faktiskt bara en spermie och det var inte helt stilla där heller!

Jag förstår att ni har det jobbigt nu, mycket att smälta! Men hoppas att din mamma åker hem snart så att ni får vara ensamma och bearbeta detta och ta nya tag. Jag hoppas att du vill stanna här med oss, för jag tror vi alla vill ha dig och ditt kämpande här med oss, men förstår absolut om du pausar lite!

Jag tror på er!! Stor kram  

• stegen
    Em me skrev 2013-01-11 10:01:22 följande:

Skönt att du fått en tid! , hoppas de nu  är som du säger och är nått lätt som ska fixat och sen bebis dax! Synd att de inte blev plus denna gången, men skönt med kort cykel!:P

Själv hade jag morgon nöjet att testa med grav test, stirrade ju fram en skugga sist som jag trodde var inbillning då jag stirrat på det blanka teste så länge^^ denna gången var där helt klart en skugga, men såg ingen färg så förmodligen spök.. de är väll många här som fått spök på testlagret? jag har aldrig fått det tdigare iaf..

skulle det nu inte vara en skugga utan om några dagar bli ett pos. test vore de ju helt sjukt:s tog ju över ett halv år till första plus, sen ett år till de andra, och nu tre på raken uutan vanlig mens? knepigt.. men även om de nu är positivt är de ju dessvärre bara första steget för mig och inget att hurra för högt för:/
    Du har inget foto på det? Kan ju alltid trixa och se om vi får fram en färg.
    Jag själv har aldrig fått ett spök på testlagrets, men vet att många har fått det.  
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus