• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Ska till en läkare imorgon som BM bokade för utredning om jag som min mamma har lätt att få proppar i benen, men som jag förstår är det bara ett blodprov?

Känns lite onödigt att åka till en läkare för det faktiskt.....

• stegen
    JZ79 skrev 2013-01-01 21:23:58 följande:
    Ja det kollar dom med blodprov, men om det visar sig att du har samma problem är det bra att du träffar läkaren så att han/hon kan förklara vilken sorts tablett eller sprutor du måste ta i fortsättningen och även bli visad hur man gör osv. Bra att din bm skickat dit dig!!

Men man får väl inte svar på det direkt?

Jaja det kostar ju inget så kan det vara kul och se hur det ser ut där för det är samma ställe som vi gör RUL på sen om 8-10 veckor
  • stegen
    JZ79 skrev 2013-01-01 21:33:07 följande:
    stegen, är du på ett sjukhus? Isf kan du nog få svaren direkt. Just sådana prover som du ska ta ska oftast analyseras omgående eller beredas och frysas inför transport till lab som analyserar..

Vet inte riktigt vad dom har där, aldrig varit där innan men är väl filial bla bla något till någon )) bra förklaring!
  • stegen

Dags att åka iväg och förmodligen ta ett blodprov, skulle helst vilja sova någon timme till Skrattande

Hoppas att ni får en fin dag tjejer! 
    Kram  

• stegen

Förutom blodprov så blev det ett VUL och bebisen sprattlade för fullt med armar och ben. Sådan skillnad det är på lite mer än en vecka!

• stegen

JZ: får nog svar tills inskrivningen antar jag.

Men så trevligt bemötande, han visade allt, hjärta, armar, ben, gulesäck, hinnor och navelsträng. Han var minst lika lyrisk som jag av att se lilla pyret sprattla rundor, inte stilla en sekund. Och så skrev han ut 4 bilder till mig, helt underbart och såklart lugnande!

Ingen stress som när jag gjorde det på kliniken, hade jag bokat ett VUL hade det kostat 500kr och det hade det varit värt!

Grattis till brorsbarnet, hoppas du får träffa och snusa massa bebis snart!

Kram

• stegen

Jenso: Det hoppas jag också, hoppas att alla i tråden får se sina underverk detta året! Det måste vara så!

• stegen
    JZ79 skrev 2013-01-02 15:46:35 följande:
    Stora My: tillhör hon su? Eller något av de andra sjukhusen som är med i studien kanske...Tänkte om hon väljer själv att nå BMI 30 eller om det är ett krav för att hon ska få göra ivfen? Vissa landsting har gräns på 30 andra på 35

Maramina: 20 april funkar om jag inte har äggplock eller nått liknande då :P Svårt att säga exakt datum eller ens vecka.

Tror att studien pågår i Sthlm också men inte i Skåne vad jag vet.
  • stegen
    Försöker skrev 2013-01-02 16:21:25 följande:
    Stegen, har du ingen bild på grynet som du kan visa oss här i tråden?

Kan lägga upp i mitt galleri sen, vill inte lägga i tråden. Vet själv att det kan vara skönt att själv välja om man vill se
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus