• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Imorse kom första spyan, och tror jag hinner stoppa nästa nu med mat och lergigan! Trodde det skulle bli bättre nu!

Maramina: du är inte alla värdelös, många blir inte ens kallade!! Stor kram!!

Otålig: du får vara hur självcentrerad du vill!!!! Stor kram till dig också!

• stegen

Otålig Stort Stort grattis!!! Underbart!

Jag kände som dig i början, lyssna på Maramina, hon är klok!

Och ont i ländryggen/svanken hade jag massor i början.

• stegen

BM ringde och mitt feritinvärde bar lågt så nu blir det järntabletter, trodde jag skulle slippa med så bra hb värde!

Det andra blodprovet var inte klart men läkaren skulle höra av sig på torsdag.

• stegen

Någon som vet om gelatin (runt kapslar) är från gris eller inte?

Står bara gelatin i innehållsförteckningen och som veg måste man ju veta. Läste när jag googlade om en som åt en annan sort för hon var veg så är orolig nu.

De andra järntabletterna skulle man inte välja om man hade svårt att svälja för de kunde fastna.....svårt att svälja har jag om det inte är glid på dem.

Suck!

• stegen
    JZ79 skrev 2013-01-19 00:20:59 följande:
    stegen, ring läkemedelsverket? Eller tillverkaren? Samma medicin kan ju ha olika tillverkare så som det tex är Astra Zeneca, kontakta just dom och fråga. Kram

Tack, hittade nu på niferex.se att det är gelatin från ko.

Har bara hittat en järntablettsort till och det är den som kan fastna, kanske ska vänta tills tisdag och ringa BM? Fast hon sa att jag skulle åka till Apoteket idag, men har inte haft tid och glömde fråga hur lågt feritinet var, så kanske det inte är jätteakut?

Kram
  • stegen
    JZ79 skrev 2013-01-19 00:32:34 följande:
    stegen, låter lite lurigt att inte ta den om bm ville du skulle gå till apoteket direkt. Vad menar du att den andra tabletten kan fastna? Det tror jag inte den gör..kanske bara känns så? I värsta fall får du ta denna du har hemma nu och helt enkelt tänka det är för bebis bästa. (lätt för mig att säga som inte är veg, men skulle nog äta vad som om jag måste för bebis skull...)

Jag har ingen hemma, hann inte till Apoteket idag, duroferon står det kan fastna om de inte sväljs direkt, kan ge skador.

Nä för mig är det inget alternativ att stoppa i mig kogelatin, har varit veg i över 7 år! Bara tanken får mig att må illa.

Fast feritinet borde inte vara så illa med ett hb på 133, men vd osäker jag blir nu.
  • stegen
    JZ79 skrev 2013-01-19 01:03:18 följande:
    stegen, jag hittade en länk om Niferex som orala droppar! www.myhealthbox.eu/sv/SE/farmaco/UCBPharmaGmbH/Niferex/248066

Tusen tack för länken, men tänker att om jag ska ha 100mg tablett så blir det väldigt många droppar?

Tror jag köper duroferon, varför hon rekommenderade niferex var för magens skull.

Jag har ingen tid nästa vecka, tänkte ringa på måndag, och läkaren skulle ringa ang blodproven om anlagen för propp tidigast torsdag. Nästa BM tid blir v21-22 något.

Jag känner inget av det alls, men hemoglobinvärdet låg på 133 och det är ju ett bra värde, så det är feritinet som var lågt, det lagrade järnet så det är väl det som ska öka tills bebis påverkar mer.

Tusen tack för hjälp JZ (hjärta)
  • stegen

Duroferonen är också receptfri, och på 100mg så köper den imorgon

Blutsaft testade jag för några år sen, smakade inte alls gott, och innehåller som jag förstått det inte så mycket järn som man behöver.

Tack ännu en gång, såg de andra svaren nu först

• stegen

Skönt Lillnosen att det inte var något allvarligt! Kan det vara stressrelaterat? Med tanke på allt med huset och så nu?

Kram

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus