• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

aaa653 skrev 2013-01-15 12:58:34 följande:
    grattis! vilken vecka är du i??
    Tack! Är i vecka 12 
  • stegen
    Lillnosen skrev 2013-01-15 12:57:23 följande:
    Härligt Stegen! Syns magen nu då? :D
    La en bild i galleriet, visst var det du som frågade om det?
    aaa653 skrev 2013-01-15 13:02:26 följande:
    Härligt!!! Hur länge har ni försökt?
    3 år tog det tills plusset äntligen dök upp. 

• stegen
    Lillnosen skrev 2013-01-15 13:42:04 följande:
    Stegen - Åh vilken fin mage!!! Ljuvligt! Längtar så till även vi får uppleva det där. Men du ser ju INTE ut att ha lagt på dig 7 kg!? Eller hur liten är du? Det syns ju att du är nätt i kroppen sedan tidigare.
    Tack, och det är SNART er tur att få uppleva detta!!!
    Senaste 7-8 åren har jag vägt 63kg och är 172 lång tror BMI på 18,1 något? Så är ju nätt i vanliga fall eller ja fortfarande men magen är svår att dölja om jag nu vill det!  
  • stegen
    Jenso skrev 2013-01-15 16:44:05 följande:
    Va harligt stegen, kanns inte alls som sa lange sen nar din syster tvingade dig att kopa ett clearblue test .

De ringde precis och vi far var tid den 8 Feb istallet sa det ar ju lite narmare iallafall

Härligt, det är inte ens en månad dit!

Vad händer sen efter det besöket?

Nä det känns verkligen som det var nyss!
  • stegen

JZ: Hon skulle prata med läkaren och be honom ringa mig om svaret.

Nellin: underbart att höra av dig! Så duktig du är!

Kram

• stegen

Lillnosen: Min mormor sa en gång när vi köpt ny valp: är det inte dags ni skaffar barn istället för hundar hela tiden? Det gjorde fruktansvärt ont, men sa till henne att vi faktiskt försökt ett bra tag nu och det är tydligen inte bara att skaffa!

Men jo jag kommer att fortsätta skaffa hundar, men ok jag hoppar att para någon av tikarna detta och nästa löp får ställa dom istället!

• stegen

Försöker: prata med din läkare, har för mig det finns ett alternativ om man inte tål pergo. Alltså andra tabletter, som fungerar likadant. Annars finns det sprutor!

• stegen
    Försöker skrev 2013-01-16 15:10:26 följande:
    Ok, det visste jag inte. Har ringt kliniken nu, förklarat och bett dem ringa upp. Så som det är nu känns som det värsta sen jag började. Var helt säker på att det skulle försvinna med sista tabletten igår. Är ju inte andnöd, utan mer som en 20 kgs klump som trycker över bröstet samt att själva halsen är tjock. Som en boll i halsen. Får dra djuuupt för att fylla lungorna med luft. Men andnöd är det ju inte, så lite dum känner jag mig som ringer. Jaja, better safe then sorry.

Bra! OM du behöver en kur till så finns risken att reaktionen blir värre! Men förhoppningsvis får du ett plus istället och slipper ny kur, men så vet du till syskonförsök att du ska få utskrivet motsvarande tabletter
  • stegen
    puckojag skrev 2013-01-17 20:32:50 följande:
    hej alla! Har inte varit in här sen jag skrev sist. Någon som plussat? 

I dag fick jag hem min Clearblue fertilitetsmonitor. Någon som använder sig en en? Startar med den i morgon. Sista 5 månaderna nu innan vi försökt 2 år och ska få komma på utredning.

Men alltså utredning har mm väl rätt till efter 1 år men om de ej hittar fel ej hjälp förrens efter 2 år?

Utredningen tar tid så konstigt om ni inte får komma redan nu!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus