-
Skönt att det går så snabbt Det är nog bra att göra en spolning också tror jag i utredningen.Stora My skrev 2012-10-18 09:02:30 följande:Jag började skriva men det råkades raderas, så störigt. Det jag ville berätta var att jag träffade på en gynekolog igår och tog tillfället i akt att fråga om spolning och stock i äggstockarna. =) Fick veta att de inte har remisstvång dit som jag trodde, så vid nästa mens ringer jag om tid (bara det inte är så lång väntetid). Hoppas ju innerligt att det är nu det tar sig. Vilodag idag och ny omgång imorgon.
-
JZ79: Ja han får göra det efter bröllopet isåfall. Nu har vi så mycket annat i huvudet Det är inte det att de glömt oss utan de gör alla undersökningar först för att bestämma hur vi ska gå vidare. Svaren får man då tydligen när man blir kallat på möte...,men visst hade det säkert funkat att ringa. Men när jag ringde i somras fick jag minsann inga resultat. De gör väll fel.
-
Vårväntan: Äsch då, klart du skulle dricka ett glas o fira. Jag tycker man ska leva som vanligt till man plussar Härligt att ni hade det mysigt igår!
Alltså idag fick jag reda på att ännu en tjej i min klass är gravid, alltså 4 st för tillfället och två har fått sina. Men jag är glad för deras skull -
Solrosen: Jag har läst att rosenrot eller bdg kan ge längre cykler hos vissa. Kanske därför den var lång?
-
solrosen: ok då hänger jag med
Em me; skönt att du hittat nån som lyssnar Jepp vet att ämnesomsättningen kan spela roll. Man tar alltid de proverna vid utredning. -
Är inte så insatt, vet bara att låg kan göra att man inte får äl och kan skada fostret om man blir gravid. Missfall är större osvLääängtan skrev 2012-10-18 16:59:28 följande:Jag har hög ämnesomsättning (har galet svårt att komma över 50kg), är det detta som försvårar eller är det låg ämnesomsättning som gör det?
-
Hm aldrig hört talas om det här med alkoholen och att ett embryo delar så tidigt, har hört att det först är i v typ 9-10 man delar blod och det är då barnet börjar ta av näringen från oss osv. Från börjar lever de ju på gulekroppen. ?
Vågar man dricka alkohol då nästa vecka? Ska inte dricka mycket men ändå, skåla i lite mousserande tex osv....kanske verkar märkligt om jag inte dricker alkohol. Då börjar väll folk spekulera. -
caroline: Grattis till graviditeten! Men den kom knappast för att ni slappnade av och inte brydde er om att försöka så mycket den månaden. Slumpen! Man blir INTE gravid lättare för man slappnar av....blir galen på det påståendet.
-
Lillnosen: Äl+11 är jag troligen på då. Suck....nu blev jag jätteosäker hur jag ska göra. Vill helst inte testa heller för då kommer jag bli så nere om det är negativt och fundera över det. Trodde det var lugnt att dricka till man plussade, har alltid hört det tidigare.
72dagar: Det kommer gå jättebra! -
Jag dricker väldigt väldigt sällan alkohol, men nu gifter vi oss och jag hade velat skåla i lite god dricka. Sambon tycker jag ska ringa nån "som vet" och fråga. Men det känns som alla säger olika och på olika sidor står det olika.