• Pastell

Vi som försökt ett tag utan plus

och jag dag 5 har knappt haft nån mens denna månaden. Blödde typ bara 2 dagar sen "efterstänk" som alltid kommer....

• Pastell
    JZ79 skrev 2012-10-06 14:34:06 följande:
    Testade negativt i morse..Obestämd
    Jaja, så länge tanten håller sig borta så fortsätter jag att hoppas. Bim om 3 dagar typ..
    Än är det inte kört Kram.
  • Pastell
    Pillar skrev 2012-10-06 18:50:09 följande:
    Jag fick plus äntligen !:)
    ?? Ok, hur länge har ni försökt? Ser inte att du skrivit i tråden tidigare.
  • Pastell

Jaha, bara en som måste in i varenda tråd och berätta att hon plussat! Misstänkte det.....

• Pastell
    Maramina skrev 2012-10-06 19:39:03 följande:

Skämtar du? Sitter från mobilen så jag kunde inte kolla det...

Pillar, om det är som Pastell säger, känns det bra att visa för andra hur himla bra du är som lyckas bli gravid? Särskilt som det är i en tråd där folk kämpar och kämpar månad efter månad? Känner du dig mycket bättre än vi då eller vad handlar det om?
    Nej jag har sett henne skriva samma mening i andra trådar. Alltså känns det endast som ett hån och nån som måste in och berätta för ALLA att just hon blivit gravid. Utan att ha varit inne i trådarna innan.

• Pastell

Ok, sorry om jag överreagerar. Är inte på humör alls idag och mår lite dåligt psykiskt. Höstdepp tror jag.

• Pastell
    Lillnosen skrev 2012-10-07 10:57:06 följande:
    Känner oxå igen lite av de känslor som ni beskriver. Vi är visserligen "bara" på försök 11 men känner mig redan matt och ibland vill jag bara ge upp. Jag kommer ofta på mig själv med att ifrågasätta mig själv, vill jag verkligen ha barn eller längtar jag bara efter att bli gravid? Kommer jag klara av att vara mamma? Kommer vårt förhållande bli lidande? Ja, många såna rationaliserande tankar helt enkelt :/

På onsdag är det dags för spolning. Känner mig just nu bara likgiltig. Men snart kommer nog paniken tillbaka...
    Oj,då är vi två som har spolning nästa vecka. Jag ska på tisdag! Men det kommer gå bra för oss.... {#emotions_dlg.flower}
  • Pastell

BaPumba: Välkommen hem! {#emotions_dlg.flower}

Em me: Nej, man blir inte lättare gravid av att släppa allt!

• Pastell
    Lillnosen skrev 2012-10-07 12:03:40 följande:
    Ja då är vi två Pastell! Skriv gärna och berätta efteråt hur det gick för dig :)
    Ja det ska jag
  • Pastell
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-10-07 14:09:18 följande:
    Pratade med min kusin igår som har varit med om det här med utredningar m.m och hon rekommenderade mig att ta kontakt för UR så snart som möjligt för att fråga i alla fall då det tydligen kan ta upp till ett år innan man får hjälp Förvånad Vad har ni för erfarenheter av detta? Tar det verkligen så lång tid?!
    Tydligen vill de också att man ska ha tempat/ÄL-testat och allt möjligt annat först. Är mer motiverad en någonsin att ta tag i övervikten i alla fall. De ska inte kunna säga ett knyst om det på utredningen. 
    Nu kom jag in på utredning direkt pga att jag egentligen ville kolla upp ifall jag hade äl eller inte,då hade det ju inte gått ett år ens. Men är det inte vårdgarantin som gäller? Däremot kan det ju bli rätt långdraget när man väl är i utredningen också har jag fått erfara, vi började i Maj och inte allt för mycket har hänt sen dess mer än lite prover och nu spolning på tisdag.
    Jag hade nästan 10 kg:s övervikt när vi började i Maj men de sa ingenting om det faktiskt,vilket jag trodde de skulle göra. De sa faktiskt till och med "ja men du är ju inte så överviktig heller". Tog tag i det dock och har gått ner 9 kg
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus