Vi som försökt ett tag utan plus
Jz, fan!!
Malin: Men usch vad tråkigt och jobbigt. Hoppas den inte skadat för mycket!
Här händer det lite mer iallafall nu, har fått brev idag från sjukhuset om spolning av äggledaren, ska tydligen ringa mensens första dag skrev dom för att få en tid. Så får väll vänta några veckor till den kommer och ringa.
Då har de nog haft möte nu äntligen iallafall.
JZ79: Jaaa
Ciccie: Men så typiskt ja. Hoppas den dykt upp nu
Stora My: Då hoppas jag att jag har samma tur som du
Jag borde ha äl runt torsdag men jag känner inget än så länge denna månaden. Kanske inte kommer nån.Kanske jag hade en endast äl på ett år typ...förra månaden. Ja jösses...
Måste fundera lite nu, om man blir gravid denna månaden, när är BF då ungefär? Varför jag funderar är för att jag blir färdig uska till sommaren, i juni och kommer ha sista praktiken runt april-maj kanske. Vet inte om det är lämpligast att hoppa över denna månaden för att förhoppningsvis kunna göra sista praktiken också, så jag slipper ha praktiken släpande (är ju itne alls säkert man fixar det höggravid) OM man nu blir gravid denna månaden. Kanske säkrare att vänta så jag blir klar med utbildningen? Usch...svårt och veta, vad tycker ni?
Nellin: Tack för din åsikt. Jag har inte bestämt mig än. Att jag skulle orka som höggravid är inte alls säkert med praktik, jag har många i min klass som varit eller är gravida som inte fixat det. Det beror ju på om man får några problem i graviditeten eller vart man hamnar på för praktik. Skulle jag hamna på sjukhus och akuten ex skulle det nog bli svårt. Det lutar nog ändå åt att hoppa över denna månad,och att oktober blir försök nr 12 istället. Ska ju spola äggledarna dag 6-11 i nästa cykel så det kanske lossar på allting. Känns som en månad spelar mer eller mindre roll när jag egentligen vet vad som är mitt problem,pco. Men uh...svårt det här.
Spännande med utredningen, förstår du är nervös men det kommer gå jättebra och när man väl varit där är det skönt att ha börjat
Ella82: Så du tyckte inte spolningen var så farlig? Ska själv göra en snart, ska ringa mensens första dag och boka tid för den ska tydligen göras dag 6-11 nångång stod det i papperna Jag tror jag är rätt smärttålig trots allt. Skönt att du hade fri passage
Det blir nog äl denna månaden också tror jag, för jag har fått (ursäkta äcklig info) jättelånga trådiga älflytningar, inte ens förra månaden hade jag så mycket och långa. Det går inte ta fel på. Och jag är helt säker på att det beror på att jag gått ner 10 kg snart. Jag vägde för mycket helt enkelt tidigare och hade ingen äl. Men vi har bestämt sambon och jag att inte försöka denna månaden så jag hinner bli klar uska till sommaren och hinna göra praktiken. Vi känner att en månad mer eller mindre spelar ingen roll och förmodligen kommer det inte ta allt för lång tid att bli gravid om äl kommit igång. Eftersom sambon inte fått papper på att göra om spermaprovet lär hans prov vara bra tolkar vi det som och han har ju gjort mig gravid tidigare.
Nu blev det långt!
Hoppas ni har det bra tjejer! Ni är starka som orkar! Glöm inte det!
Kul att se dig igen Solrosen Trist med äl men tänk på att du kan ha haft äl trots det inte ger utslag, du kan ha missat osv och har läst om folk som inte fått utslag men ändå blivit gravida. Så stirra dig inte helt blind på testen. Men det lär du märka på blodprovet sen ju hur det ligger till. Skönt att det händer lite för er också. Det kommer ordna sig allting tror jag, tack o lov är ju pco inte så svårt att fixa med