• Pastell

Vi som försökt ett tag utan plus

Solrosen 83: Vet precis hur du känner dig eftersom jag också har pco och sällan äl. Det känns ju lönlöst att kämpa varje månad och hoppas när man kanske inte ens har äl. Har bara känt av äl EN gång under detta år vi kämpat.

• Pastell
    JZ79 skrev 2012-09-08 12:02:41 följande:
    Ett av proven är ett "nyare" prov som vissa kliniker börjat ta istället för det andra..Vet dock inte vilket! Min gynläkare tog båda...
    Ok Ja jag vet inte riktigt, men de ansåg väll det ena räckte då. Hoppas jag
  • Pastell
    JZ79 skrev 2012-09-08 12:07:03 följande:
    Det räcker säkert Solig, kram!!
    Solig är så nyfiken hur det går för dig. Hur många dagar har du kvar till bim nu?
  • Pastell
    Solrosen 83 skrev 2012-09-08 12:12:20 följande:
    Tror också jag haft en äl. Hade grymt ont i livmodern och äggstockarna och mådde illa under ett par dagar i början på sommaren precis vid tiden då äl borde komma. Fick dessutom ont i brösten då och det höll i sig till mensen kom vilket jag aldrig fått annars utan det brukar komma precis innan mensen kommer. Den månaden fick jag också en cykel på 28 dagar vilket är extremt ovanligt för mig. Hade inga äl-test hemma då så jag kunde inte kolla.
    Exakt SÅ hade jag denna månaden, ont i brösten från vad jag tror var äl-mens,ont i äggstockarna som jag hade förr och äl (som smal haha) och 29 dagar cykel bara Men blev ju inte gravid tillsynes hehe.
  • Pastell

JZ79: Åh, du ska inte testa dig innan va? Men det låter ju väldigt positivt trots allt måste jag säga

Två döttrar: Ja det är jättebra det finns som metod att mäta tycker jag. Ger ju somsagt en liten hänvisning.

• Pastell

JZ79: Du resonerar som jag man tröttnar tillslut att testa tidigare och få -

• Pastell
    mamma0702 skrev 2012-09-08 19:12:56 följande:
    Här är det seeegt :) har precis haft äl.. fick till det endast 2 gånger då sambon varit/är sjuk..har helt och hållet ställt in mig på att det inte blivit nåt så nu vill jag att tiden ska gå fortare :)

Håller tummarna för er alla! kram
    2 gånger räcker ju gott och väl om det är i samband med äl
  • Pastell
    72dagar skrev 2012-09-08 20:54:46 följande:
    Fortf helt galen. Dr mån för vul.
    Hoppas sprutorna gett resultat och det syns nått på vul.

Här är jag på dag 5 och mensen är slut. Tycker inte jag har mycket alls nuförtiden. Så nu har vi satt igång verkstan igen. Lika bra det så man inte missar nån äl, om den behagar dyka upp
  • Pastell
    Ciccie86 skrev 2012-09-09 20:20:10 följande:
    Jag har ju diagnosticerats med depression, innebär det att mitt TSH värde antagligen är för högt? Äter mediciner för min depression.. Dagligen.. Vad tror ni? BIM-5 idag.. Så inväntar mens på fredag. Då vi ej mös denna ÄL.
    Nej det behöver inte ha något samband, men det KAN ha,eftersom man kan få depressiva symtom av för högt TSH. Därför borde man egentligen alltid kolla det värdet när man misstänker depression för att utesluta. Men långt ifrån alla depressioner beror på högt TSH. Jag äter själv mediciner,ssri och har helt normalt TSH.
  • Pastell

Stor kram Jz79. Jävla skitmens.....   

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus