• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell: Äntligen har du börjatGladSka bli så spännande att följa dig denna månad! 

• stegen
    Pastell skrev 2012-12-04 11:15:19 följande:
    Fick föresten tid på måndag för vul. 8.45 minsann
    BRA! 
  • stegen

Idag är jag orolig, mina bröst gör endast lite ont, självklart har man läst vad som nog händer när dom "dör" så tidigt. Lyckan av att gå in i v6 idag blev kortvarig.
    Jag vill att tiden går lite snabbare nu, 16 dagar kvar till VUL!

Så rädd jag är!!  

• stegen
    Tutten skrev 2012-12-04 13:31:05 följande:
    Vem vet, men jag tror att psykisk hälsa eller ohälsa har en betydande roll :)
    Jag lovar dig att jag har inte haft det under 3 år, och ändå blev jag inte gravid. Den enda ohälsan jag haft är mitt längtande efter att bli gravid och det har väl de flesta som försöker antar jag! 

Så trött på att höra att folk tror att det spelar roll!!!

• stegen
    Ciccie86 skrev 2012-12-04 13:45:02 följande:
    Stegen, försök att inte oroa dig för mycket för att brösten inte ömmar.. Det behöver väl inte betyda att något är fel? Tänker på dig! Kram
    Tack CiccieHjärta, jag försöker verkligen men är jätterädd! 
    Ska iväg nu och vara borta hela kvällen, kanske jag kan tänka på annat då.  
    Kram  
  • stegen
    Maramina skrev 2012-12-04 14:51:10 följande:
    Stegen: gnäll på du bara, men försök att slappna av! För din egen skull! Graviditeten går så snabbt och jag lovar, du kommer att fortsätta vara orolig även efter du sett hjärtat! Så passa på och försök njut! Du väntar barn, inte missfall! Nu kommer allt att gå bra för dig, och hur vill du att du ska minnas din graviditet? Fylld av oro eller en häftig upplevelse där du verkligen tog tillvara varje sekund (även de där stunderna av illamående som jag själv numera minns tillbaka med ett skratt, trots att jag gick ner 12 kilo på två veckor och trots att jag spydde mig igenom graviditeten)? Jag vet att det inte är lätt, men försök släppa oron!

Du har så rätt, och allt känns fortfarande overkligt jag vet att jag måste våga njuta och sluta googla!

Tack alla fina tjejer för ert stöttande, ni är guld värda!

Testdjävulen står och knackar på men jag öppnar inte, ska inte testa mer nu och har inte gjort det sen sista digitala! Tror det är ett ytterligare orosmoment!

Underbart Maramina men ytterligare en intervju! Härligt, håller tummarna för det och för plus!
  • stegen
    Jayt skrev 2012-12-04 18:03:29 följande:
    Tjejer... Vår fert.läkare ringde förut. Mina prover som togs vid besöket visade tyvärr inte vad hon trott efter att hon undersökt mig. Jag har tydligen inte så många äggblåsor som hon tyckte vi inte skulle försöka själva längre utan vi att vi ska börja med provrörsbefruktning.

Är helt förstörd! Allt känns så himla konstigt och att det inte händer på riktigt! Jag känner mig värdelös, jag kommer nog aldrig få barn på naturlig väg, eller tänk om provrörsbefruktningen inte funkar då kommer jag aldrig någonsin få ett biologiskt barn!

NEJ!! Känn dig inte värdelös!!

Förstår att det kommer som en chock, men nu är ni också snart igång och ska få se ett fina plus!

Stor kram!!
  • stegen
    Pastell skrev 2012-12-04 18:17:31 följande:
    Åh nej !   Vad jobbigt vännen! Förstår din känsla inför IVF, men förhoppningsvis kommer det gå jättebra & det är ju fler i tråden som ska göra IVF framöver. Men förstår dig absolut. Vad menar dom med inte så många äggblåsor? STOR KRAM!

Antar att äggreserven inte är så stor? Ingen aning men det är vad jag tolkar det som, så kanske därför de vill få ut de bästa och befrukta?
  • stegen

Tjejer! Tusen tack för era fina ord idag när jag hade min dipp!

Ni skulle bara veta hur mycket det peppar mig!

NU är illamåendet tillbaka, och jag njuter av det:)

Stor kram till er fina tjejer!

• stegen
    Thotis90 skrev 2012-12-04 19:34:16 följande:
    Kan de inte erbjuda insemination? Om det går så långt att vi måste utredas och inte kan bli gravida på egen hand så vill jag inte göra IVF, men jag kan tänka mig insemination.

www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Ofrivillig-barnloshet/ 

Fast insemination och IVF är två helt olika behandlingar och om läkaren anser att man behöver IVF så är insemination inget alternativ annars hade ju läkaren valt det alternativet först med tanke på vilken billigare och enklare behandling det är!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus