• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Em me skrev 2012-11-27 09:00:54 följande:
    Jag känner mig inge vidare gravid. Brösten känns mindre ömma med. ...

Man kan ju få "spökveckor" då symptomen försvinner, jag hoppas på det! Du plussade ju för någon vecka sen så det är inte omöjligt! Håller tummarna!

Stor kram!
  • stegen

JZ: Och ändå är jag så orolig, vill ha tillbaka mitt illamående NU!

Ska försöka bara positiv, måste vara det!

Kram

• stegen

Jag har värk från och till men det är tydligen normalt. Men har inte så ont som du em me, blir det inte bättre måste du lyssna på alla kloka tjejer här och ringa och få det kollat.

Ringde faktiskt och fick tid till hälsosamtal och inskrivning, tänkte att man vet ju inte hur trycket är och det stod på hemsidan att de ville att man ringde direkt när man plussat.

Så v 7 och v 11. Känns konstigt, och osäkert men så tänker jag säkert till BF....

Imorgon lämna morgonurin för uvi på vc då jag haft problem med det sen jag var liten, kan ju faktiskt leda till missfall! Känner inte när jag har det och läkaren har slutat att behandla, men sa att det var viktigt när jag blev gravid att kolla upp.

Så nu har jag gjort vad jag kan, bara invänta torsdag och klinikens testdag, då blir det mitt andra digitala och så får jag nog tid till VUL, så nervöst!

• stegen

Pastell: Så typiskt mensen inte vill komma!!

JZ: vi får hoppas "innan" 3 månader är bra stund innan 3 månader!

Kram på er tjejer!

• stegen
    Em me skrev 2012-11-27 15:38:48 följande:
    Jag ringde 1177 nu men hon hänvisa mig bara till min bm och de har jag redan pratat med igår:/ dessutom har de inte telefontid mer idag...

Om du fortfarande har samma imorgon, finns det någon akut du kan gå till då?
  • stegen
    Försöker skrev 2012-11-27 16:42:09 följande:
    Nån som läst eller vet om upprepade och svåra uvi kan påverka fertiliteten? Tänkte på det här stegen skrev om att det kan bidra till missfall... 

Pastell, hur lång beräknar du cykeln att va då? Tog du äl-test så du vet säkert när den ska komma? 

Det ska inte påverka fertiliteten, men uvi i tidig graviditet kan leda till missfall, hände min kompis, och min läkare sa det.

Min läkare vill bara behandla om jag är gravid, sålänge jag inte har besvär såklart.
  • stegen

Sovit 4 timmar, vaknar med större bröst och illamående. Men ett tryck neråt, ska sluta analysera och nog sova igen om jag inte piggnar till snart.

• stegen
    Pastell skrev 2012-11-27 22:55:17 följande:
    Ikväll känner jag mig äckligt bitter på alla gravida. Känns som förbjudna känslor. Man ska inte vara bitter, men det är jag fan! Idag.

Imorgon kanske det är bättre God natt alla goa sötnosar i tråden!

Får man lov att vara!!!

Godnatt och stor kram
  • stegen

JZ: då jag saknat mitt illamående så är det ganska skönt

Jag har ju inga stora bröst i vanliga fall, bara nu!

Tusen tack och kram!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus