• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

När vi kom till utredningen hade vi redan försökt över 2 år så vi fick ju hjälp direkt, även om det ändå tig tid eftersom det var sommarstängt osv. Men om allt ser bra ut får man räkna med att försöka 1 år till om man inte redan har 2 år bakom dig. Sen kan det vara lite olika regler olika landsting.

Tråkig regel, men det blir lika för alla!

I denna vevan är väntan det värsta som finns, och även när man får hjälp så fortsätter väntan, om än att jag tycker den är värre nu.

Jag har fått fruktansvärt ont i ryggen och det molar från och till, jobbigt jobbigt!

Nu 10 dagar kvar till test, typ 14 enligt kliniken.

From söndag ska jag se om sprutan vandrar ut, eller så är den redan ute då! Spännande att se iallafall, måste sysselsätta mig med något!

• stegen

Efter nästan 3 timmars sömn så vaknar jag och har fortfarande kraftigt molande värk. Ska det va så tro?

• stegen

I Skåne måste man ha bott tillsammans minst 2 år, är man över 36 1 år. Står på RMCs hemsida att om de ej hittar fel får man försöka ett 2:a år innan man går vidare. BMI Max 30 och rökning förbjuden.

3 IVF står inget om inseminationer.

Fast IVF är poängsgrundade, så där är lite konstiga regler.

• stegen

Och just det spolning görs innan behandling, och inte för att som jag förstod det av sköterskan.

Samma infektionsprover, för att de ska förnyas varje år eller något, så göra det i början av en utredning kan göra att man får ta om dem.

• stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:21:08 följande:
    Maramina: Kan ju vara en sån månad där du inte har äl helt enkelt, man har ju inte det alla månader även som "normal" utan äl-störningar Eller kommer den senare, hoppas på det!

Jag tycker det är väldigt märkligt nu, ikväll har jag väldig äl-värk i höger äggstock. Igår gjorde jag vul för att kolla så jag inte hade några cystor inför pergo, frågade han då om han kunde se jag haft äl. Han kunde inte svara säkert men tyckte det såg ut som det. Men varför i hela friden har jag fått äl-värk NU? När äl är förbi isåfall? För hade ägget inte släppt ännu hade han ju sagt han såg ett, eller? Blir ju knäpp på det här.

Ja men visst pastell blir man knäpp? Jag har dagen föremens molvärk, vilket jag absolut inte ska ha....

Dessa kroppar bara bråkar med oss, fattar inte varför!

Jag kan nästan garantera att han inte missar ett ägg som inte släppt, jag menar de är ju tydliga! Är ju väldigt stora innan ÄL!
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:30:37 följande:
    Men du kanske är gravid, därför du har mensvärk/molvärk   börjar inte livmodern bli större redan när befruktning skett? Jag vet inte...

Ja precis, så tänker jag med för han såg två andra ägg på 13 mm och 9 mm som givetvis det inte blir något av. Äsch jag vet inte alls vad det är som gör ont, inte nån cysta heller för det skulle han ju sett .

Fast det känns lite tidigt, säg att ägget släppte måndag kväll/eller som risken var något av de punkterade måndag eftermiddag borde väl inte kunna börja kännas än. Kanske borde titta på kärlekens mirakel igen ))

Jag vet inte vad min kropp gör längre, börjar allvarligt bli väldigt väldigt trött på den! Gaaaah!!

Fast är inte 13mm stort efter ÄL och innan mens?

Jag hade efter pergo på cykeldag 11 14 och 15 mm på mina
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-15 22:42:03 följande:
    Fast jag är på dag 19 så det känns väll litet för 13 mm?!

Jo det är sant!
  • stegen
    Hoppas 2012 skrev 2012-11-15 22:44:09 följande:
    Påminn mig, hur länge har ni försökt totalt hittills?

3år i december
  • stegen
    Hoppas 2012 skrev 2012-11-15 23:15:52 följande:
    Stegen 3 år är fruktelig lång tid :(

Stark du är som orkar!

Tyvärr har man ju inget val, och jag livar jag är långt från stark varje dag, jag har många svackor men klättrar oftast upp igen.
  • stegen

Nellin, stor KRAM Hjärta

Otålig: Tråkigt med den där förbannade mensen!! Äggblåsor är det man tittar på på UL, så du hörde rätt. Själva ägget är mikroskopiskt och syns inte, men omges av en blåsa som spricker när ägget är moget. 

Jag var tvungen att testa idag för att få se ett falskt plus, och det falska plusset satt långt inne! Så antar att sprutan nästan är ur kroppen. Det andra strecket är knappt synligt! Sprutan i söndags ÄL måndags såÄL+4?
    Enligt bruksanvisningen tar det upp till 10 dagar för sprutan att gå ut kroppen, men vet att det även tagit 12 för folk. 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus