• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell skrev 2012-11-14 21:32:42 följande:
    Usch då!

Men du stegen. fick ni något val att välja mellan insemination eller ivf? Eller försöker man med insemination i första hand? Jag har liksom inte förstått grejen med ins. eftersom de bara verkar spruta upp spermierna? Det händer väll vid ett vanligt samlag också? För vad jag förstod så stimulerar man inte alltid heller ?

Nä vi fick inget val, men eftersom de inte hittar några fel så är detta en skjuts på vägen 5 cm längre typ...

Men OM detta misslyckas så blir set givetvis IVF

Så härligt att min fd bästa vän ska ha sitt andra barn i april, båda kom till efter vi börjat försöka, detsamma med min kusin som snart ska ha nr 3 men det andra sen vi börja.

Livet är så fruktansvärt orättvist, ja nu känner jag avundsjuka!! Varför inte vi? Varför?
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-14 21:49:01 följande:
    stegen: ja det är orättvist, och självklart känner man avundsjuka ibland. Det är ju fullständigt normalt i vår sits. Kram

Det var trots allt bra att jag bakade idag
  • stegen

Läste bara första svaret och blev glad jag har haft ÄL-sekret, ganska rikligt denna månad.

Som alltid annars, men kunde kvitta då vi ändå fick sexförbud, vilket stör mig lite!

• stegen

Godnatt tjejer!

Här ska det sovas, avsluta dagen med att bara haft humörsvängningar, knappt ont och imorgon en dag närmre!

Beställde nyss 10 tester så jag kan följa otrivellen ur kroppen, testdjävulen är här!!

Stor kram till alla fina tjejer, ni är guld värda!

• stegen

Vaknade till vid 6 imorse då det stacks massor i livmodern och nu har jag ont, känns precis som dagarna innan mensvärk?

• stegen

Känns lite tidigt? Men hoppas kan man för något händer därinne, dock vet jag inte hurvida otrivellen kan spöka?

Idag en dag närmre iallafall!

JZ ring till dit remissen ska skickas och fråga om deras riktlinjer, så har du kött på benen när du ringer gyn!

Fan vad arg jag blir, känns som de inte förstår vad vi redan går genom!!

• stegen
    Lillnosen skrev 2012-11-15 10:22:10 följande:
    Satt just och kikade när nästa BIM kommer vara. Om nu denna cykel och nästa cykel är på 29 dagar så är nästa BIM 23/12. Troligen är denna cykel liiite kortare då jag tror att min ÄL kom tidigare. Så då blir det lite mer innan julafton. Känns bättre om det skulle vara någon mer dag innan julafton, så man hinner deppa ihop och ta nya tag. Men å andra sidan, om jag nu inte hade ÄL så kanske denna cykel blir lång? Suck...

Jag kommer också ha BIM där någonstans eftersom denna cykeln blir kortare då jag egentligen skulle ha ÄL idag men hade det i måndags något med tanke på sprutan. Så eg 28e men kan bli på själva julafton....den enda dagen man inte vill!!!
  • stegen
    72dagar skrev 2012-11-15 11:14:27 följande:
    Min bim kommer också hamna i dagarna kring julafton.
    Hoppas vi alla får ett stort plus i julklapp!
    Absolut ska vi det, bästa julen någonsin!!!

• stegen

JZ: Vad är det egentligen för fel på din läkare, jag blir så arg! Kan han egentligen neka dig att få remissen skickad när du uppfyller kraven SU har? 
    Och som du skriver, väntetiderna är ju inte speciellt korta så du har säkert nått DIN målvikt tills dess, om inte så vad har det för betydelse när du ligger under 35?

*Någons hormoner satte just igång* 

• stegen
    JZ79 skrev 2012-11-15 12:36:41 följande:
    stegen och vårväntan..Får se vad vi får veta nästa vecka. Om han av någon anledning envisas angående vikten så skickar vi en egenremiss till Sahlgrenska. Blir bara så trött...så onödig oro!!! Kram på er

Kram
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus