• stegen

Vi som försökt ett tag utan plus

Tack JZ79, tårarna vill inte sluta! Tur att jag är ledig imorgon också, för jag orkar inte hålla allt inne längre, spela glad och prestera. Livet känns just nu så orättvist!

Men jag ska klättra upp igen, men inte just nu, vill inte!

• stegen

Nu har jag gråtit och gråtit och gråtit, och idag känns det bättre, men det vänder snabbt. Tror att det är hormonerna som fortfarande finns i kroppen som hjälper till, samtidigt som dessa dagar har varit jobbiga. 

Pastell: Hoppas att det går bra/har gått bra idag!

MissLoo: Tack, det är lungt, vi skriver så mycket här så det är svårt att hänga med ibland, dock har Em Me fått ett plus och det är vi glada för!!

72dagar: HÄRLIGT!!!

JZ79: Psykiskt känner jag mig bättre idag, behövde nog få ut en del igår, var ett tag sedan sist och detta har verkligen tagit på mig.
    Läkaren sa att jag skulle testa 18 dagar efter inseminationen, MEN jag tänker testa innan för om 18 dagar har jag fått min mens om den ska komma.
    Läste en blogg igår om en tjej som testade från dag 7 för att följa när ägglossningssprutan lämnade kroppen, vilket den gör efter 10-12 dagar tyckte det var lite spännande men nu var det ännu roligare för hon fick aldrig negativt:o)
    14 dagar efter borde iallafall ge mig ett ganska tillförlitligt resultat, men kommer ju såklart att testa även 18 dagar efter för att ringa in resultatet.

Så den 25:e är MIN testdag och den 29:e är klinikens testdag. Men jag är inställd på fler försök, men det känns ok faktiskt!  

• stegen
    otålig skrev 2012-11-14 14:25:27 följande:
    oj oj oj vad jag är labil i humöret... ena stunden känner jag mig lugn och redo för utredning, gå till jobbet imorgon osv, i andra sekunden storgråter jag igen.. ja herregud.. nu har vi iaf berättat för våra föräldrar.. känns skönt faktiskt..
    Det där är du inte ensam om, tänk vad hormoner kan ställa till det! Men så skönt att det är dags för besöket imorgon. 
    Det är faktiskt ganska skönt att berätta för närstående, jag är väldigt glad att jag gjorde det tidigt. 
  • stegen

Här bakas det kladdkaka, måbra tecken? Eller för att jag ska tröstäta sen!

Nä idag känns det bra, vill behålla det!

Har endast lite ont idag, hugger till ibland bara.

Och det gick bra att gå!!

• stegen

Pastell jag tror att det är svårt att se eftersom man brukar ta blodprov men jag vet inte.

Jo visst är det lite blandade känslor när inget är fel och det ändå inte tar sig. Ingen rolig diagnos men NU ska pergon hjälpa dig!!!!

Så härligt att det nu börjar hända saker för så många av oss, underbart är bara förnamnet!

Kom på att imorgon är det torsdag och snart är det helg, och vi alla vet att helgerna alltid springer iväg, vilket betyder att det snart är måndag och 1 vecka har gått.

*försöker inte alls få tiden att gå*

• stegen

Det är nog bäst att jag tröstäter, för det är inget trevligt humör jag är på! Arg på det mesta, stackars man jag har!

Men å andra sidan så är det inte mycket de får stå ut med i denna utredning och behandling mohahaha

Så en kaka i munnen och vara tyst är nog en vääääääldigt bra idé just nu

• stegen
    Pastell skrev 2012-11-14 20:01:31 följande:
    Avundas er som känner av äl, jag gör ju tydligen inte det. Förr gjorde jag det , som yngre.

stegen: Jobbigt att ha sådant humör, men jag vet hur det är, dessvärre

Nej de får inte stå ut med lika mycket under en utredning, så jag skrattade lite gott åt att läkaren ville klämma lite på hans bulor idag hahaha....sa, ja nu är det din tur!

Vad är det de kollar när de klämmer på männen? Tänkte eftersom hans spermaprov var bra.

Min man blev också klämd på, tror de kände om de var onormalt, bråck eller liknade.

Vårt besök startade ju med att vi samtidigt hade läkartid till varsin gynekolog-androlog så var i egna rum, så gick vi efter undersökning igenom provresultaten med våra respektive läkare och efter en stund kom min man och hand androlog in i vårt rum och så diskuterade vi alla tillsammans.

Så det var ganska skönt att han också blev klämd på, fast det hade ju såklart varit roligt om jag fått dela det ögonblicket med honom och kunnat säga som du sa ))
  • stegen
    Pastell skrev 2012-11-14 20:10:54 följande:
    stegen: Haha ja,men jag fick ju göra vul jag med, men jag tycker inte det är farligt alls. Däremot kändes det lite lagom skoj att mannen min var där inne samtidigt, men mest för jag tänkte det kändes skumt för honom Han satt ju vid sidan om mig och inte där nere så att säga haha...det fick han fan inte göra.

Ja första gången tyckte jag det kändes konstigt när mannen var med, men nu är man väl van vid det också och efter måndagens misshandlande med vulstaven känns det nästan som om min man måste vara med i fortsättningen.
  • stegen

Nuuuu när det kliar och ömmar gick det upp ett ljus för mig vad hon mena med bedövningssprutan i slidan....AJ, nog tur att jag inte uppfatta det på plats!! Då hade jag nog rest mig och gått!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus