Inlägg från: Stargazers |Visa alla inlägg
  • Stargazers

Vi som försökt ett tag utan plus

Heidi: Jag håller tummarna för dig! Är själv på RD 3 och dagarna går sakta. Men man får väl försöka acceptera att man inte påverka hur utfallet ska bli, vi får bara hoppas att äggen kämpar allt de kan och fortsätter utvecklas! Förra IVF:en blev jag gravid och hade inga symtom (det slutade i ett tidigt MF) så man kan vara gravid utan att ha några känningar :)

Wonders & Bolltjej: Skönt att ha ÄP bakom er! Nu hoppas vi att guldäggen finns bland dessa :) Wonders jag tycker du gör rätt som sjukskriver dig för återföringen utan att säga något till chefen ifall du inte har tillräckligt förtroende för honom/henne. Vissa litar man på, andra inte! Spännande besked ni väntar på idag...

JZ: Det lät inte kul det där med att gipsa om och räta ut foten, hoppas du snart får hjälp med smärtlindring! Det låter klokt att inte fundera en massa på det här med adoption innan ni fått någon tid hos familjerätten. Och först sörja det här med barnlösheten.

Jayt: Skönt att du slutat med alla tester! Njut nu av graviditeten, hips vips kommer du ha en putande mage ;)

Snön som kom i helgen har tinat bort igen, vill ha lite vitt ute så man blir liiite piggare!
  • Stargazers

Jayt: Tackar och bugar Glad

Bolltjej: ET gjort nu hoppas jag? Håller tummarna för att ni fick tillbaka ett guldägg!

JZ: Ja en månad kanske helt plötsligt inte är så långt borta? Väntan är ju numera ett stående inslag. Hur känns det att ha fått kallelsen? Skönt kanske att ni får ha jul i lugn och ro först, ta hand om varandra. Och foten!

Wittra: Tyvärr har jag aldrig gjort den undersökning du ska göra imorgon, men förhoppningsvis får du komma till en bra gynekolog som faktiskt har förståelse för att gynundersökningar inte är det trevligaste som finns.

Wonders: Åh vad härligt att alla befruktats och att det blir ET imorgon! Jo vi ligger roligt nog nästan i samma fas, men för mig kommer det nog ha visat sig redan innan veckans slut hur utfallet blir i och med att jag satte tillbaka en 6-dagars blastocyst (mensen beräknas komma lördag och spottings idag eller imorgon.) Så om den har fäst så är den klar med den uppgiften idag. Tack och lov är det fullt upp på jobbet och när jag kommer hem så är jag ändå så trött och lägger mig tidigt så dagarna går konstigt nog ändå ganska fort nu.

• Stargazers

Ojoj vad många inlägg det senaste dygnet!

JZ: Ja precis, skönt för er att ha fått en tid så att ni förhoppningsvis snart vet om adoption är ett alternativ eller ej. Håller ändock tummarna för att ÄD kommer funka för er! TD för mig är den 19 dec, dvs exakt två veckor bort. Men det kommer ha visat sig innan dess ;)

Misi: Tyvärr har jag inte varit med om det du beskriver, så jag har inget bra svar på din fråga.

Mshappy: Man tar sprutorna själv, men i vårt fall har mannen gett mig sprutorna. Dels är jag spruträdd och dels har han känt sig mer delaktig genom att få vara med på ett hörn, det är ju annars kvinnan som får "stå ut" med det mesta i en IVF-behandling, oavsett hos vem "felet" ligger. Så han ville verkligen ge mig sprutorna, vilket jag såklart varit tacksam för. 

By Starlight: Men va fan?! Hur kan en sån människa få jobba inom vården?? Jag känner då flera överviktiga som fått barn och det är inget fel på dessa barn. Idioti.

Det här med träning. Vår läkare har sagt att det går bra att träna, men att man inte ska ta ut sig helt. Själv har jag dock inte tränat något sedan vår FET, är väl lite nojjig av mig även om jag egentligen vet att det inte är någon fara. 

• Stargazers

Lite pepptalk:

JUST DÄRFÖR GER DU INTE UPP

En morgon som denna funderar ett antal människor på om det fortfarande är värt det.

Några har genomlidit ännu en sömnlös natt av grubbel.

Andra väcktes av mardrömmar som aldrig vill sluta spela och till en framtid som inte längre lockar. Varför gå upp ur sängen?

En tredje startar återigen dagen med ett nattduksbord fullt av smärtstillande tabletter som knappt hjälper längre.

En fjärde vaknar med sorg i blicken efter en oåterkallelig förlust.

Möjligtvis finns det tillfällen då motståndet känns för stort, där en inkastad handduk ses som en utväg, men du får inte ge upp.

Att ge upp vore lika absurt som att ta en krita, måla upp konturerna av en liggande människa på gatan och sedan lägga sig i det markerade fältet. Det är inte du. Det har aldrig varit du.

Det här kanske blir ännu en dag då du får spela en tuff match mot livet, men då får det bli så. En dag till. Lite att förlora och mycket att vinna. Är det kamp som gäller idag, då tar vi upp kampen. Det spelar ingen roll om andra inte förstår vad du går igenom. Kanske får du göra det ensam, var då din egen bäste vän.

Du kan ha förlorat mycket, men kom ihåg att du har trumfkortet kvar; Din möjlighet att formulera tankar som gör det värt det igen. Just därför ger du inte upp. Inte nu, inte än, inte någonsin.

• Stargazers

Wittra: Skönt att det iaf inte visade sig vara några större problem på undersökningen! Huvudsaken är ju att spermierna är pigga även om de är få Glad Vi har gjort ICSI pga att min man har samma status på sina krigare, dvs de är få men de flesta är i bra skick. Hur känns det att få kallelse till IVF? Känns det som något ni vill göra eller är ni inte redo i dagsläget?

Jayt: Åh jag förstår verkligen din oro! Men jag säger precis som de andra: försök hitta på roliga saker som tar bort fokus från magen, även om det är svårt. Det är tyvärr bara tiden som kan utvisa hur detta ska gå, och kom ihåg att chansen för att det ska stanna kvar är mkt större än risken för missfall. 

• Stargazers

Nej nej nej!!! Det var ju inte alls såhär det skulle gå! Usch va hemskt... Jag måste ändå fråga: kan det vara en ofarlig blödning?

Skickar över en massa kramar...

• Stargazers

Jayt: Har ni varit in på akuten eller har det slutat blöda? Usch mitt hjärta värker för eran skull...

Wittra: vad skönt att ni är positiva till IVF. För vår del gav IVF:en oss nytt hopp då försöken på egen hand uppenbarligen inte gav någon utdelning. Sen är det ju såklart ingen garanti för att det kommer sluta med en bebis, men chanserna ökar då markant i alla fall!

JZ: Åh vad kul att höra att din man fått fast jobb!! Så skönt att få en lite mer stabil ekonomi :) Nu hoppas vi på fler goda besked för eran del!!

• Stargazers

Åh Jayt jag hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning! Att det har slutat komma blod är ju iaf en bra sak. Hoppas du får en tid hos din läkare imorgon så att du kanske får lite mer svar, att bara gå och vänta är ju hemskt!

• Stargazers
    By Starlight: Tråkigt att det inte verkar ha blivit något den här månaden Rynkar på näsan Och ännu tuffare att du inte känner att du kan ventilera detta med någon, men då är det bara att skriva av sig här! Vi är många i samma sits som förstår precis hur det känns att bli besviken varje månad pga att den där j*vla mensen inte kan sluta komma!

Wonders: Jag kommer inte ihåg om jag skrivit något till dig sedan insättningen så nu kanske jag upprepar mig: grattis till återföringen! Nu håller vi tummarna för att MINST en myser ned sig och stannar kvar i en sisådär 9 månader Skrattande

Wittra: Ja visst har man "haft" både det ena och det andra symtomet, men när jag väl blev gravid vid 1:a IVF:en så kände jag...INGENTING! (Detta slutade dock i ett tidigt MF). Men visst är det jobbigt när man tror sig känna något och sedan knackar tant röd på dörren helt oväntat. 

JZ: Vad härligt att ni haft en bra helg tillsammans med nya människor Skrattande Ja visst kan det ibland vara ganska jobbigt att träffa nytt folk och måsta "anstränga sig", men när det är bra människor är det ju helt klart värt det! Känns foten nå bättre/mindre ont?

Jayt: Nu hoppas jag att du kommer med goda nyheter i eftermiddag!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus