• Mirre78

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Kikade runt här lite på Film/TV (och sökte på familjeliv) men hittade ingen tråd för The Walking Dead.
    Här kan vi diskutera vad vi tycker om serien och vad vi tror kommer hända.

Nu är det ju en paus (i USA) så nu får man snällt vänta tills den 12 februari 2012, och det blir ju inte så lätt med tanke på hur det slutade... 

Så vad tycker ni om serien?

I de blindas rike är den enögde kung
  • Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma
  • Nolan

Jag rekommenderar compendium one o two. Riktiga tegelstenar som ser bra ut i bokhyllan. Har för mig att de tillsammans innehåller kapitel 1-16, sen har jag köpt de lösa kapitlen. Dvs inte enskilda tidningar utan lite tjockare. Compendiun one verkar fortf finnas på adlibris, annars tror jag man kan köpa via tex forbidden planet.

• Celes

Kollar igenom senaste säsongen nu. Har läst tråden lite grann. Försöker undvika spoilar så jag kan ha missat om det tagits upp, men i köket där Carl hittar chokladpuddingen står det "Fredag" på väggen. 

• Angdev
    Celes skrev 2014-04-04 16:29:55 följande:
    Kollar igenom senaste säsongen nu. Har läst tråden lite grann. Försöker undvika spoilar så jag kan ha missat om det tagits upp, men i köket där Carl hittar chokladpuddingen står det "Fredag" på väggen. 
    Det vet jag inte. Men däremot så har jag tänkt på att tavlan Michonne hittade som var trashad såg ut som Mary från Terminus.

Åh, herregud så skadad man e :)
  • Celes
    Angdev skrev 2014-04-04 16:53:02 följande:
    Det vet jag inte. Men däremot så har jag tänkt på att tavlan Michonne hittade som var trashad såg ut som Mary från Terminus.

Åh, herregud så skadad man e :)
    Tavlan, ja! Tyckte det var märkligt att den stod lutad mot dörren. 

Sen fattar jag inte varför alla är så ovänligt sinnade. Människorna håller på att dö ut helt och hållet och man dödar varandra istället för att vara glad över att man inte är ensam kvar. 
  • spirituality
    Celes skrev 2014-04-05 14:43:57 följande:
    Tavlan, ja! Tyckte det var märkligt att den stod lutad mot dörren. 

Sen fattar jag inte varför alla är så ovänligt sinnade. Människorna håller på att dö ut helt och hållet och man dödar varandra istället för att vara glad över att man inte är ensam kvar. 
    Ja egentligen. Ju fler man är som håller ihop, desto bättre skyddad är man och det är lättare att bygga upp något mer permanent. Resurser finns så att det räcker och blir över till alla.
  • Aspie

Jag har inte kikat in i den här tråden än eftersom jag varit så himla missnöjd med den senaste säsongen av The Walking Dead, men jisses säger jag bara efter det sista avsnittet! "The more people become a part of us, we get stronger." Skål

Jag är lite av en kannibalnörd, älskar filmen The Road och har tänkt mycket på hur kannibalism lätt borde uppstå vid postapokalyptiska händelser. Sedan kartorna mot Terminus dök upp för första gången skämtade jag med min pojkvän om att det var ett sätt för kannibaler att lura dit människor (jag skrattade, men innerst inne hoppades jag att det verkligen var så). När Glenn, Maggie & co. till slut kom dit och den där kvinnan som välkomnade stod och grillade så skämtade jag lite lätt om vad hon grillade. Gissa om jag både skrattade och gjorde en liten glädjedans i soffan under det sista avsnittet när Rick & co. sprang förbi alla människoben och sen igenom salen med ritualljus och grejer.

Hade serien slutat på ett annat sätt hade jag inte ens brytt mig om att se nästa säsong, men nu ser jag faktiskt fram emot den!

Funderar på att köpa serierna för att se om man kan grotta ner sig i Terminusfolket ytterligare, någon serienörd som har koll på om det stämmer?

• Merima

Alltså serietidningarna är ju jättebra fast de skiljer från tv filmen,det är lite som att tänka vad skulle ha hänt om det var på ett lite annorlunda sätt,och det får man då via serietidningarna.
    Helt  Ok att läsa fast man tittar på tv versionen .De är verkligen bra tecknat och man vill bara veta vad som ska hända härnäst.
    Har precis läst bok volym 7 ( Lugnet före...)  Jag köper de från bokus.com  Där de har både på svenska och
    engelska. Rekommenderar starkt för de som gillar postapokalyptiska berättelser.Glad
    Och det är ju bra att serien finns som tecknat då kan man läsa de tills Tv serien börjar igen.

• Angdev
    fyraskruttar skrev 2014-10-12 07:25:15 följande:

Idag börjar USA sända det nya avsnitten :)

Detta har jag sett fram emot! Då vet man vad man ska göra imorgon :)
Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma