• Mirre78

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Kikade runt här lite på Film/TV (och sökte på familjeliv) men hittade ingen tråd för The Walking Dead.
    Här kan vi diskutera vad vi tycker om serien och vad vi tror kommer hända.

Nu är det ju en paus (i USA) så nu får man snällt vänta tills den 12 februari 2012, och det blir ju inte så lätt med tanke på hur det slutade... 

Så vad tycker ni om serien?

I de blindas rike är den enögde kung
  • Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma
  • Anyah
    223 skrev 2014-03-31 20:35:52 följande:
    Önskar tips på site att streama tv-program på. Jag är inte ute efter det senaste programmen utan vill se första säsongen av Walking Dead.

Hittade en site där de bara poppade upp reklam utan att nåt hände och en site ville ha betalkortuppgifter fast det var gratis. Mysko.

Hur gör ni?

Jag kollar på Dreamfilm.se. De har alla säsonger och du behöver inte registrera dig som användare.
  • Passionsfrukt

Äntligen fick jag tid att se avsnittet och ja, jag visste väl att Terminus var en riktigt dålig idé. Kannibaler tycks dom vara, ja, allt pekar ju mot det. Antagligen har dom flippat totalt och håller på med riter och grejer innan dom käkar människorna (kolla bara rummet med tända ljus) och nu är jag riktigt sur över att behöva vänta i evigheters evighet tills det fortsätter...

Rick tycks ju ha flippat ganska rejält igen men han har ju lite mer jävlar anamma nu. Ingen ska skada hans son och han sliter strupen av anyone who tries. Det var ganska häftigt, måste jag säga..

• Angdev
    Passionsfrukt skrev 2014-04-03 12:41:15 följande:
    Äntligen fick jag tid att se avsnittet och ja, jag visste väl att Terminus var en riktigt dålig idé. Kannibaler tycks dom vara, ja, allt pekar ju mot det. Antagligen har dom flippat totalt och håller på med riter och grejer innan dom käkar människorna (kolla bara rummet med tända ljus) och nu är jag riktigt sur över att behöva vänta i evigheters evighet tills det fortsätter...

Rick tycks ju ha flippat ganska rejält igen men han har ju lite mer jävlar anamma nu. Ingen ska skada hans son och han sliter strupen av anyone who tries. Det var ganska häftigt, måste jag säga..
    Jag fick intrycket att rummet med ljus var mer ett rum där dom la saker från dom uppätna och tände ljus. Ingen sa att det är en frisk serie :)
  • Passionsfrukt
    Angdev skrev 2014-04-03 13:21:13 följande:
    Jag fick intrycket att rummet med ljus var mer ett rum där dom la saker från dom uppätna och tände ljus. Ingen sa att det är en frisk serie :)
    Jo, det har du nog rätt i. Jag lät fantasin skena iväg med mig iom att jag började tänka i kannibalistiska tankegångar.
    Vem fan vill se friska serier?? Skrattande
  • Angdev
    Passionsfrukt skrev 2014-04-03 13:41:44 följande:
    Jo, det har du nog rätt i. Jag lät fantasin skena iväg med mig iom att jag började tänka i kannibalistiska tankegångar.
    Vem fan vill se friska serier?? Skrattande
    Tycker ändå att tv-serien är mer normal än vad serietidningarna är. Där är det riktigt sjukt ibland!
  • Passionsfrukt
    Angdev skrev 2014-04-03 14:56:38 följande:
    Tycker ändå att tv-serien är mer normal än vad serietidningarna är. Där är det riktigt sjukt ibland!
    Jag har inte läst dem, vill inte hamna i situationen där jag sitter och jämför hela tiden för jag har förstått att de avviker från varandra ganska mycket...
  • Merima

Har beställt de tre första serietidningarna,ska bli intressant och se hur mycket som skiljer från tv-serien. Och sen hur det är tecknat också. 
    Jag tänkte också samma att rummet med ljusen var där de la sakerna från de döda,och sen kanske har någon slags ritual där.
    Hur länge får man vänta nu då,vet nån?

• Nolan

Jag har läst tom charter 19 tror jag, och ingen högre risk att man jämför så mkt eftersom de skiljer sig rejält år. Kan verkligen rekommendera att läsa dem, på engelska så klart :)

Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma