• Mirre78

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Kikade runt här lite på Film/TV (och sökte på familjeliv) men hittade ingen tråd för The Walking Dead.
    Här kan vi diskutera vad vi tycker om serien och vad vi tror kommer hända.

Nu är det ju en paus (i USA) så nu får man snällt vänta tills den 12 februari 2012, och det blir ju inte så lätt med tanke på hur det slutade... 

Så vad tycker ni om serien?

I de blindas rike är den enögde kung
  • Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma
  • fågelkvitter

Jag hade så svårt att höra vad han sa efter att Carol sa att hon dödat dom han kände. Nån som har lust att skriva ungefär vad han sa. Helt rätt att hon dödade ungen som fick en knäpp!

• LekandeLätt
    Rainbow gg skrev 2014-03-17 13:10:26 följande:
    Omfg omfg, satt med en klump i magen efter att ungen fått en knäpp. Tycker Carol gjorde helt rätt i att döda henne, det finns ju ingen psykolog eller någon läkare som kan skriva ut psykofarmaka för att hjälpa henne. Ungen hade ju helt klart dödat både Judith och sig själv annars och hon hade ju knappast blivit frisk av sig själv.

Men i slutscenen där, vem hade Judith? Letade efter ett litet knyte men kunde inte se något! :O 
    Som jag såg/tolkade det så hängde Judith i någon sorts sele på ryggen på honom fast under en filt så man såg henne inte men tänk filt med övre delen format som en luva typ. (någon form av sele, framifrån ser det ut som att han har en ryggsäck på sig)
  • LekandeLätt
    fågelkvitter skrev 2014-03-17 19:48:50 följande:
    Jag hade så svårt att höra vad han sa efter att Carol sa att hon dödat dom han kände. Nån som har lust att skriva ungefär vad han sa. Helt rätt att hon dödade ungen som fick en knäpp!
    Han förlåter henne men han glömmer inte sa han. Sen var det mer men precis som du skriver så var det så svårt att höra.
  • Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-15 19:43:24 följande:
    Tack. Jag hoppas att Daryl inte får ihop det med någon. Är så trött på att en man och en kvinna aldrig kan vara vänner i en serie utan att det ska bli någonting romantiskt av det. Daryl och Carol är i mina ögon vänner. De är båda survivors, har blivit misshandlade i förhållanden och ändå klarat sig, blivit starkare, bättre människor. Beth och Daryl har ett syskonförhållande tycker jag. Som du säger, Fiona M, så är familjen viktig för dem båda. Iom zombiekatastrofen har Daryl fått en ny familj i de vänner han och Beth delar, och Beth har förlorat det mesta av sin.
    speaking of which,
    www.thedailybeast.com/articles/2014/03/13/norman-reedus-daryl-doesn-t-need-romance-the-walking-dead-isn-t-about-erections.html
  • Fiona M

jag hade väntat mig att de skulle vara tvungna att göra ngt åt Lizzie, men Mika -åh!

• Passionsfrukt
    Fiona M skrev 2014-03-17 23:33:30 följande:
    speaking of which,
    www.thedailybeast.com/articles/2014/03/13/nor...
    Ååh, tack för länken!
    *gråter en glad skvätt över Norman Reedus och manusförfattarna*
    Så underbart med en serie som inte parar ihop folk kors och tvärs. Jag gillar Maggie och Glenn men alla behöver liksom inte finns true love i en postapokalyptisk värld overrun by zombies. Det finns tillräckligt med kärleks- och relationsdraman på TV som det är. Fint med personer (av olika kön) på TV som kan vara riktigt goda vänner utan att för dens skull ligga med varandra...
  • Passionsfrukt
    fågelkvitter skrev 2014-03-18 08:10:19 följande:
    Vad, dör darryl??
    Om du syftade på mitt gråtande så NEJ. Iaf inte inom en snar framtid. Jag blev bara så glad över att Norman Reedus sa i intervjun att Daryl inte kommer att få ihop det med nån, att serien inte handlar om erektioner :D
Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma