• Mirre78

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Kikade runt här lite på Film/TV (och sökte på familjeliv) men hittade ingen tråd för The Walking Dead.
    Här kan vi diskutera vad vi tycker om serien och vad vi tror kommer hända.

Nu är det ju en paus (i USA) så nu får man snällt vänta tills den 12 februari 2012, och det blir ju inte så lätt med tanke på hur det slutade... 

Så vad tycker ni om serien?

I de blindas rike är den enögde kung
  • Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma
  • sophiie

Varför var Terminus olåst?
    Inga bra vibbar!

Längtar till nästa avsnitt, det är väl säsongsavslutning också? En cliffhanger?!
    Åh....

• Angdev

Nu vet jag inte om någon skrivit om detta i tråden innan men undra hur tidsflödet ligger nu sedan dom lämnade fängelset. Tydligt är det att tids-spannet inte det samma för alla.

• kixan
    k girl skrev 2014-03-25 08:51:37 följande:
    Det diskuteras en bit längre upp i tråden. Det är alltså hur de hittade Bob (alkholisten) och hur han kom till fängelset, alltså en tillbakablick.

Aha, bläddrade tillbaka nu och hittade det, märkligt att jag missade det tidigare!
    A -03, F -05, V -10
  • spirituality
    Angdev skrev 2014-03-25 19:31:35 följande:
    Nu vet jag inte om någon skrivit om detta i tråden innan men undra hur tidsflödet ligger nu sedan dom lämnade fängelset. Tydligt är det att tids-spannet inte det samma för alla.
    Det känns ändå som om det inte har gått så lång tid sedan de lämnade fängelset. Svårt att säga exakt, men jag uppfattar det som max ett par veckor.
  • Angdev
    Anyah skrev 2014-03-26 18:37:08 följande:

Fasar för säsongsuppehållet. Är det ngn som vet när säsong 5 börjar.

Här går att läsa om 1:a avsnittet, säsong 5. m.imdb.com/title/tt3297776/

Vanligtvis så brukar dom börja inspelning i maj och sedan har dom flesta serier start i oktober.
  • Merima

Jag kollar avsnitten nu på dreamfilm.se eftersom watch inte hade lagt ut den på sin sida. Sen är det ju textat på dreamfilm  som är bra ,om man missar lite vad som sägs.Men man får vänta till tisdag eftermiddag när den visas där .

• Rainbow gg

Jahaja. Kan ju inte påstå att jag är förvånad direkt efter previewen man fick i förra avsnittet, samt att man spelat spelen och läst serien så är det ju inte så svårt att dra slutsatser.
    *spoiler*

Tycker det är lite töntigt att peta in kannibaler lite här och var bara, de hade ju uppenbarligen mat liksom - de hade ju odlingar och mjölkpulver så varför behöver de fånga/locka till sig och äta människor?

Längtar till nästa säsong men nu börjar ju snart Game of Thrones iallafall så man har lite underhållning under tiden.

• Angdev

Då har man sett säsongsfinalen. Lite tråkigt med alla tillbakablickar, tyckte det tog tid ifrån själva avsnittet. Visst längtar man till oktober för det finns så många frågetecken men bättre cliffhangers har gjorts....

Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma