• Mirre78

The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma

Kikade runt här lite på Film/TV (och sökte på familjeliv) men hittade ingen tråd för The Walking Dead.
    Här kan vi diskutera vad vi tycker om serien och vad vi tror kommer hända.

Nu är det ju en paus (i USA) så nu får man snällt vänta tills den 12 februari 2012, och det blir ju inte så lätt med tanke på hur det slutade... 

Så vad tycker ni om serien?

I de blindas rike är den enögde kung
  • Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma
  • Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-18 08:00:56 följande:
    Ååh, tack för länken! *gråter en glad skvätt över Norman Reedus och manusförfattarna* Så underbart med en serie som inte parar ihop folk kors och tvärs. Jag gillar Maggie och Glenn men alla behöver liksom inte finns true love i en postapokalyptisk värld overrun by zombies. Det finns tillräckligt med kärleks- och relationsdraman på TV som det är. Fint med personer (av olika kön) på TV som kan vara riktigt goda vänner utan att för dens skull ligga med varandra...

Känner samma! (Tror Rick och Michonne kommer få ihop det om man läser vad som spekuleras i olika forum... )
  • Passionsfrukt
    Fiona M skrev 2014-03-18 12:12:21 följande:

Känner samma! (Tror Rick och Michonne kommer få ihop det om man läser vad som spekuleras i olika forum... )
    Blä. Jag har inte läst runt, brukar undvika det, trevligare att bara se och ta det som det kommer... men Michonne och Rick? Eww.
  • Fiona M
    Passionsfrukt skrev 2014-03-18 12:23:14 följande:
    Blä. Jag har inte läst runt, brukar undvika det, trevligare att bara se och ta det som det kommer... men Michonne och Rick? Eww.

Jag gillade att Michonne och Carl har en vänskapsrelation, tror dynamiken rubbas om hon får ihop det med hans pappa.
  • Anyah
    fågelkvitter skrev 2014-03-17 19:48:50 följande:
    Jag hade så svårt att höra vad han sa efter att Carol sa att hon dödat dom han kände. Nån som har lust att skriva ungefär vad han sa. Helt rätt att hon dödade ungen som fick en knäpp!

Han sa att han förlät henne. Han kommer aldrig att glömma det. Sedan sa han ngt om att hon kommer att bära med sig det eller att det är en del av henne liksom hos honom. Men återigen, han förlät.

Vill du se avsnitten med text finns de på Dreamfilm.se men pga textningen läggs de inte upp förrän på tisdag em/kväll.
  • Passionsfrukt
    Fiona M skrev 2014-03-18 12:24:48 följande:

Jag gillade att Michonne och Carl har en vänskapsrelation, tror dynamiken rubbas om hon får ihop det med hans pappa.
    Jo, jag tror det med. Rick och Michonne har dessutom respekt för varandra och om dom ska börja hångla runt så blir det bara fel...
  • MissBakpulver

Kan det inte vara stugan som Daryl och Beth eldade upp som man får se röken av?
    En liten hint om att dom är rätt nära varandra.

• Passionsfrukt
    MissBakpulver skrev 2014-03-19 21:05:46 följande:
    Kan det inte vara stugan som Daryl och Beth eldade upp som man får se röken av?
    En liten hint om att dom är rätt nära varandra.
    Det var precis det jag tänkte men glömde skriva! Glad
    Är det annars jag som fått nerladdad nåt konstigt avsnitt men jag tror att förrförra avsnittet började med att Darryl kom med sin motorcykel och Glenn i en pickup truck och hittade en ny kille som fick hänga med dem. De pratade en stund, sedan kom introt och efter det var Darryl med Beth, Glenn var wherever he was och killed fanns inte.
    Har jag inbillat det här???
  • Shorona
    Passionsfrukt skrev 2014-03-20 05:08:17 följande:
    Det var precis det jag tänkte men glömde skriva! Glad
    Är det annars jag som fått nerladdad nåt konstigt avsnitt men jag tror att förrförra avsnittet började med att Darryl kom med sin motorcykel och Glenn i en pickup truck och hittade en ny kille som fick hänga med dem. De pratade en stund, sedan kom introt och efter det var Darryl med Beth, Glenn var wherever he was och killed fanns inte.
    Har jag inbillat det här???
    Var inte det en tillbakablick bara på hur Tyreese hade det förut? Att han hade varit i två grupper innan men ingen överlevt. Nu var han med dem, en tredje grupp, och ville väl inte bli ensam igen.
  • Passionsfrukt
    Shorona skrev 2014-03-20 07:49:54 följande:
    Var inte det en tillbakablick bara på hur Tyreese hade det förut? Att han hade varit i två grupper innan men ingen överlevt. Nu var han med dem, en tredje grupp, och ville väl inte bli ensam igen.
    Jamen självklart! Gud i London, vad trög jag är... Tack!
Svar på tråden The Walking Dead: OBS! Spoilers kan förekomma