• Ung Mamma 91

När ska man sätta barnen på dagis?

Ja. Hur har ni gjort ? Hur har det fungerat ? När tycker ni man ska börja försöka ?

Har en son nu på 1 år men tänkte vänta till iaf 1 ,5. Kommer att få vårt andra barn i början av Januari. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska man sätta barnen på dagis?
  • Stjärn

När man måste jobba och därför inte kan ta hand om barnet! Eller om man upptäcker att barnet behöver mkt mer stimulans och mer närvaro av barn i samma ålder än man sjäv kan tillgodose.

• tackförfisken

När man måste börja jobba!

• Trident5678

När barnen ska börja i förskola, tänker jag inte ha några åsikter om, eftersom det är upp till varje familj och dess förutsättningar och möjligheter.

Våra barn har börjat på förskolan vid 17 månader (äldsta barnet) och 20 månader (yngsta barnet). Det har fungerat mycket bra.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • älskarlivet81
    Trident5678 skrev 2011-11-04 20:42:19 följande:
    När barnen ska börja i förskola, tänker jag inte ha några åsikter om, eftersom det är upp till varje familj och dess förutsättningar och möjligheter.

Våra barn har börjat på förskolan vid 17 månader (äldsta barnet) och 20 månader (yngsta barnet). Det har fungerat mycket bra.
    Håller med! Det är upp till varje familj! MEn vi har haft många som höjt på ögonbrynen för att vi ska vara hemma såååå länge med vår dotter.
  • Rocket Mania

Beror väl helt på barnet skulle jag säga. Jag har velat att mitt barn har ett språk innan de börjar. På så vis kan dom i alla fall göra sig förstådda om det är något.

• Ung Mamma 91

Ja jag ska ju börja plugga. Inte arbeta. Fina kommentarer! Glädjer mig att många är delaktig i detta eftersom att jag är orlig hur detta ska gå. E så fäst vid min lilla gulleboll! Har aldrig vart borta från honom ens 12 timmar.

• McConnoly

Som de flesta säger, när man måste börja jobba. Dottern var 18 månader och sonen kommer att vara ca 14 månader. Det ska vara mycket lättare att skola in 1-åringar än 1,5- eller 2-åringar men för oss gick det bra.

• älskarlivet81
    McConnoly skrev 2011-11-04 20:44:46 följande:
    Som de flesta säger, när man måste börja jobba. Dottern var 18 månader och sonen kommer att vara ca 14 månader. Det ska vara mycket lättare att skola in 1-åringar än 1,5- eller 2-åringar men för oss gick det bra.
    Tror det snarare handlar om personligheten. Vår dotter kommer vara 2 år och 2 månader och jag tror inte det kommer bli några stora problem.
  • Mysanochmimer

Hade inte jag varit gravid med nr 2 så var planen att sonen skulle vara ca 2 år och 2 månader när han började, så länge inget drastiskt hände med våran ekonomiska situation så att vi inte klarat oss på mer eller mindre bara sambons lön.

Nu kommer nr 2 när sonen är 19 månader och dom kommer troligtvis få börja samtidigt, dvs runt 2 och 3½

• pigglet

Våra har varit ca 4 år. Underbart att ha förmånen att ha dem hemma, tiden går så fort ändå - lika bra att passa på när man har möjligheten.

Svar på tråden När ska man sätta barnen på dagis?