När ska man sätta barnen på dagis?
Ja. Hur har ni gjort ? Hur har det fungerat ? När tycker ni man ska börja försöka ?
Har en son nu på 1 år men tänkte vänta till iaf 1 ,5. Kommer att få vårt andra barn i början av Januari.
Ja. Hur har ni gjort ? Hur har det fungerat ? När tycker ni man ska börja försöka ?
Har en son nu på 1 år men tänkte vänta till iaf 1 ,5. Kommer att få vårt andra barn i början av Januari.
Min var1.5 men med facit i hand borde hon varit minst 2- hatar dagis trots underbar personal i miljö.
När man har behov av det. Min personliga "lägsta-ålder" är runt 1,5 år.
Hur det fungerar tror jag beror väldigt mycket både på barnet och på förskolan, det finns ett-åringar som fungerar alldeles utmärkt i förskolemiljön och det finns fyra-åringar som inte alls trivs. Att barn inte skulle ha något utbyte av andra barn innan tre års ålder är för övrigt inte sant, barn kan absolut leka med varandra även innan den åldern och ha stor glädje av det. Dock så har de inte något behov av det för tre-fyra års ålder.
Vår äldsta började på prov när hon var 20 månader, vi hade möjlighet att ta hem henne ytterligare några månader om det inte hade fungerat men hon har trivts bra från början. Tvåan kommer troligen börja när han är ganska exakt två år.
Kan tillägga att jag hade inte skolat in en 1,5-åring ifall jag var hemma med syskon. Då hade det fått vänta.
MIn äldsta var 21 månader men då började vi sakta med 3 timmar om dagen, nu älskar han dagis, min yngsta ska få börja vid 2 år om det inte är så att han vill dit där brorsan är tidigare men målet är 2 år. han kommer då få börja med korta dagar i ett par månader
14 månader och nu är hon 2 och älskar dagis! Tror det beror på hur barnen är ( om de kan gå och hur sociala de är) och hur man kan ordna det ekonomiskt. Vi var tvungna och det funkade super, man ska inte alltid lyssna på såna som vill ha sina barn hemma tills de börjar skolan.
Min ena var 4 år när hon skolades in och det var ganska jobbigt för henne, tog ett tag innan hon kunde slappna av och trivas, sonen började samtidigt och han var då 2 år och det gick jättebra från första stund.. Tredje barnet vet jag inte när hon ska börja, inte så sent som vid 4 år iaf och inte tidigare än 1,5-2 år...