• kokos

När ska man sätta barnen på dagis?

Jag har en på 2,5 och en på 1,5 år. De skolades in samtidigt och är på samma avdelning. Den som var svårast att lämna var helt klart 2,5 åringen. Han hängde i mina byxben i 1,5 vecka vid lämning. 1,5 åringen var också ledsen men inte alls så mycket.

Båda har varit på Öppna förskolan i 2 års tid så de är vana.....    

• kokos
    kokos skrev 2011-11-05 08:49:53 följande:
    Jag har en på 2,5 och en på 1,5 år. De skolades in samtidigt och är på samma avdelning. Den som var svårast att lämna var helt klart 2,5 åringen. Han hängde i mina byxben i 1,5 vecka vid lämning. 1,5 åringen var också ledsen men inte alls så mycket.

Båda har varit på Öppna förskolan i 2 års tid så de är vana.....    
    Jag var tvungen eftersom våra fp dagar var slut, men jag hade velat lämna dom ändå efter 3 år hemma
  • kokos
    älskarlivet81 skrev 2011-11-05 09:45:30 följande:
    Vi kommer ha vår dotter hemma 2 år och 2 månader. Första året tog jag ut 1 fp-dag/vecka, sen blev det 5 dagar/vecka för att skydda min sgi. Vi kommer ha ca 130-140 dagar kvar när vår dotter börjar på förskola dessutom.

Men då hade ni förmodligen en andra inkomst som var hög eller? Inte många som kan ta bara 1 fp/vecka
  • kokos
    älskarlivet81 skrev 2011-11-05 10:04:56 följande:
    Min man tjänade, när dottern föddes, runt 31 000 kr. Nu 1,5 år senare tjänar han nästan 35 000 kr.

Nej inte många som kan ta ut 1 fp-dag/vecka, men många tar nog ut fler än de hade behövt istället för att snåla in på saker och då istället kunna vara hemma längre med sina barn.

Ja en del tar säkert ut mer än de måste. Jag räknade ut mina dagar efter vilka räkningar som kom
Svar på tråden När ska man sätta barnen på dagis?