När ska man sätta barnen på dagis?
Ja. Hur har ni gjort ? Hur har det fungerat ? När tycker ni man ska börja försöka ?
Har en son nu på 1 år men tänkte vänta till iaf 1 ,5. Kommer att få vårt andra barn i början av Januari.
Ja. Hur har ni gjort ? Hur har det fungerat ? När tycker ni man ska börja försöka ?
Har en son nu på 1 år men tänkte vänta till iaf 1 ,5. Kommer att få vårt andra barn i början av Januari.
Vi har inte satt vår dotter på förskola än. Hon är 17 månader. Hon kommer börja i augusti när hon är 2 år och 2 månader.
Min älsdsta började vid 1 år, gick hur bra som helst. Min yngsta började när hon var 1½, gick också bra.
skulle säga mellan 1.5-2 år hade min son det lite kämpigt på dagis, så det var inte den bästa tiden, min andra son får vara hemma i 2 år.
mina barn har varit 14 mån - men tycker inte det finns någon ålder som man "ska" börja, det beror på vad som funkar för varje familj - vi valde att de började tidigare och då endast gick 3 dagar i veckan, istället för att vänta och att de då fick gå fler dagar
Sonen ska börja nu i januari, o då kommer han vara 15mån.
Jag kommer jobba 80% samt att sambon jobbar treskift vilket gör att han har flera lediga veckor, börjar sent samt slutar tidigt.. Så det blir nästan aldrig 8timmars dagar.
Tror sonen kommer må bra av detta då han är väldigt aktiv o svår o underhålla för mig o sambon. :) Han leker inte gärna själv utan vi måste vara med. :) Försöker gå till diverse Öppna Fsk o ser då hur glad sonen blir. :)
När man är tvungen.
Helst inte tidigare än 1,5 har jag hört från dem som jobbar på förskola. Men måste man tidigare så måste man väl. Inte mycket att säga om det egentligen. Beror säkerligen helt på barnet också.
Jag tycker nog 3 år och detta baserar jag enbart på min egen erfarenhet med mina barn. Storasystern var 3 vid inskolningen, räckte med 2 dagar för sen var hon som fisken i vattnet. Har varit problemfritt från första början med allt. Lillgrabben var 1,5, nu ett år senare så är det fortfarande strul.
Mina har börjat när de varit 13 mån. Men jag tycker att det är lagom vid 3 år. Mina ungar är väldigt olika, den äldsta ville helst vara på dagis varje dag till halv 5. Den andra, 3,5 år snart, vill helst vara hemma och kan som tur är vara hemma flera dagar i veckan