Inlägg från: Mysanochmimer |Visa alla inlägg
  • Mysanochmimer

När ska man sätta barnen på dagis?

Hade inte jag varit gravid med nr 2 så var planen att sonen skulle vara ca 2 år och 2 månader när han började, så länge inget drastiskt hände med våran ekonomiska situation så att vi inte klarat oss på mer eller mindre bara sambons lön.

Nu kommer nr 2 när sonen är 19 månader och dom kommer troligtvis få börja samtidigt, dvs runt 2 och 3½

• Mysanochmimer
    Sandra09 skrev 2011-11-05 08:42:01 följande:
    jag förstår inte hur man kan vänta ända tills de är 3-4... våra dagar tar slut när lillan är runt 1,5. Antar att folk kan ta ut väldigt lite dagar i veckan. Det hade varit underbart om jag kunde det. Önskar man hade råd... 
    kan juh svara på hur vi hade löst det om inte 2'an varit på g (nu hade sonen "bara" varit strax över 2 isf).

Jag tog bara 3 dagar i veckan hela första året, och började jobba extra på min arbetsplats när han var 7 månader, är kock så kan jobba kvällar och helger utan att sambon behöver ta ledigt.
    I somras jobbade jag relativit mycket, och skulle ha fortsatt tagit bl.a. varannan helg under höst och vinter.

Efter årsskiftet skulle jag jobba ch ta ut vårdnadsbidrag som finns i våran kommun.
Svar på tråden När ska man sätta barnen på dagis?