Får ditt barn slå tillbaka?
Vad har du lärt ditt barn?
Om ditt barn får en smäll/spark/knuff/osv på gården, på förskolan, i skolan eller något liknande av ett annat barn - får det då slå tillbaka?
Vad har du lärt ditt barn?
Om ditt barn får en smäll/spark/knuff/osv på gården, på förskolan, i skolan eller något liknande av ett annat barn - får det då slå tillbaka?
Ganska läskigt hur många som lärt sina barn att det är ok att slå tillbaka!
Nej.
Två fel gör inte ett rätt.
Nej, mina barn "får inte" slå tillbaka, det är vår grundregel. Bara för att någon annan är dum behöver man inte vara det tillbaka.
Däremot har vi börjat prata om våld från andra barn och vuxna som är på den nivån där man måste försvara sig och liksom skydda livhanken - DÅ får man slåss, bitas, skrika, sparkas och göra allt man kan för att komma loss.
Hade jag blivit slagen hade jag ta mig sjutton slagit tillbaka. Skulle alla ni som säger att era barn inte får slå tillbaka bara stå och ta stryk om någon slog er?
Vi har alltid sagt till barnen att inte slå tillbaka, att det är bättre att gå därifrån.
Men nu har dom två äldsta börjat skolan och då har jag och mannen haft en diskussion om det här. Han menar på att ibland måste han kanske slå tillbaka mot ngn som hela tiden är på en. För att visa sig "stark".
Jag är inte van vid det här tänket men han menar att såhär funkar det hos killar ibland...
Skitsvårt, tycker jag men jag tror att mannen tänker lite som FrökenUmami.