Får ditt barn slå tillbaka?
Vad har du lärt ditt barn?
Om ditt barn får en smäll/spark/knuff/osv på gården, på förskolan, i skolan eller något liknande av ett annat barn - får det då slå tillbaka?
Vad har du lärt ditt barn?
Om ditt barn får en smäll/spark/knuff/osv på gården, på förskolan, i skolan eller något liknande av ett annat barn - får det då slå tillbaka?
NEJ, man får aldrig slå! Jag hade blivit vansinnig om mitt barn slagit tillbaka. Man går därifrån.
Står man upp för sig själv genom våld??? De är barn, det är föräldrarna som ska stå upp för dem!!
Jadå visst får han det.En regel jag håller stenhårt på samt lär min son är att man aldrig skall tolerera att bli trampad på,om det gäller att ge en verbal avhyvling eller en fet smäll på käften spelar ingen roll alls.
En fet smäll på käften är olagligt, men det spelar alltså ingen roll?
Nej han får absolut inte slå tillbaks. Det ska finnas vuxna att vända sig till om det inträffar något. Det har hänt att han blivit arg och slagit tillbaka. Och då är det han som fått skulden sen, inte barnet som började.
Jag ser ingenting positivt alls med att slå tillbaks. Varför ska man lära ungarna att det är ok att använda våld?
Nej, mina barn får inte slå tillbaka.
Om de kan ska de gå därifrån och säga att det är inte ok att någon slår/knuffar dem.
Fortsätter det ska de säga till en fröken/vuxen.
Kan de inte ta sig därifrån ska de skrika på hjälp och blir det allvarligare än så så kickar nog självförsvaret in och då får man prata om det sedan (att det inte var fel, att har man inget val måste man skydda sig o.s.v.)
Jag tror att ju fler barn som kan gå ifrån en hotfull, aggressiv situation desto mindre incidenter blir det.
Barn kan i värsta fall döda och om barnen vet om att de är ok att slå tillbaka och hämnas desto fler mindre bråk kommer bli stora konflikter som tyvärr kan sluta med att ett av barnen går för långt.....
Jenny