• LivL

Får ditt barn slå tillbaka?

NEJ, man får aldrig slå! Jag hade blivit vansinnig om mitt barn slagit tillbaka. Man går därifrån.

• LivL

Står man upp för sig själv genom våld??? De är barn, det är föräldrarna som ska stå upp för dem!!

• LivL

En fet smäll på käften är olagligt, men det spelar alltså ingen roll?

• LivL

Boll:
    Nej, jag hade inte slagit tillbaka om någon slagit mig. Jag hade gått därifrån.

• LivL

Thaleia:
    Funkar så hos killar ibland??? Vad är det för grottmänniska du skaffat barn med??

• LivL
    lövet2 skrev 2011-10-22 17:17:35 följande:
    Och du tar för givet att en människa som slår dig, sedan snällt ska se på medan du går därifrån? Obestämd
    De få (1-2) gånger det har hänt har de bara skrikit mindre fina ord efter mig. Jag har inte vågat vända ryggen mot dem utan snarare backad, lagt huvudet på sne och gett dem mitt ljuvaste leende.
    Men här är det ju ingen misshandel vi snackar om, utan en smäll bara. Fulla sura brudar på krogen. Hade det varit en misshandel så hade jag såklart FÖRSVARAT mig.
    Thaleia skrev 2011-10-22 17:20:25 följande:
    Du kan ju tycka att han är en grottmänniska men jag förstår hans poäng. Det är naivt att tro att alla kommer att vara gulliga och rara mot varandra på en skolgård. Jag märker på min son hur hela han har förändrats sen han började skolan (ettan), inte så att dom är elaka mot varandra men dom pratar på ett "tuffare" sätt.
    Min man menar på att det tyvärr alltid kommer att finnas något barn som försöker "sätta sig" på dom som dom tycker är svagare och att en smocka är det enda språket dessa barn förstår. Och det är väl i just sådana här fall som han tycker att det är ok att slå tillbaka.
    Det jag syftade på var att din man tycker att just pojkar är så. Inte flickor?
    Jag tror inte de andra barnen lär sig att er son är "stark". Hon får bråkstake-stämpel som alla andra som slåss.
    Om/när detta händer, varför tar inte ni föräldrar tag i det?? Jag förstår att ni inte är där när det händer, men kontakt med lärare??
Svar på tråden Får ditt barn slå tillbaka?