Inlägg från: why the face |Visa alla inlägg
  • why the face

Får ditt barn slå tillbaka?

Nej han får absolut inte slå tillbaks. Det ska finnas vuxna att vända sig till om det inträffar något.  Det har  hänt att han blivit arg och slagit tillbaka. Och då är det han som fått skulden sen, inte barnet som började. 
    Jag ser ingenting positivt alls med att slå tillbaks. Varför ska man lära ungarna att det är ok att använda våld?  

• why the face
    bastardized skrev 2011-10-22 11:23:42 följande:
    Nej inte alls,moral står över lagar.
    Moral och fet smäll på käften hör inte riktigt ihop. Lär barnet att stå upp för sig själv utan att slåss istället. 
  • why the face
    bastardized skrev 2011-10-22 11:35:12 följande:
    I mitt tycke är din åsikt en spegelbild av ett flumpedagogiskt 70tal där den hårda verkligheten inte exicterade.Naturligtvis behöver inte förmågan att kunna ge någon en omgång utestänga att man i ett första skede i möjligaste mån försöker lösa problemet verbalt innan det går till handgemäng.
    Du vet att vi snackar om barn va? Lägre intelligens är något jag förknippar med att lösa problem med nävarna.
  • why the face
    bastardized skrev 2011-10-22 11:55:16 följande:
    Ja visst vet jag det!Jag lär honom en massa andra saker också som förbereder honom på vuxenlivet.Det där med intelligens avböjer jag att kommentera då det inte känns riktigt vuxet.
    Nä slåss är ju något man bör kunna som vuxen. I rest my case.
  • why the face
    Boll skrev 2011-10-22 13:03:50 följande:
    Hade jag blivit slagen hade jag ta mig sjutton slagit tillbaka. Skulle alla ni som säger att era barn inte får slå tillbaka bara stå och ta stryk om någon slog er?
    Det är fortfarande barn vi pratar om. Barn ska inte göra som vuxna gör. De ska inte röka, supa, knulla eller SLÅSS. Skit samma om jag skulle göra det, i skolan ska det finnas vuxna i närheten som kan hjälpa dem att reda ut situationen.
Svar på tråden Får ditt barn slå tillbaka?