• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Knasiga morsan
    viseversa skrev 2011-10-21 09:10:39 följande:
    Okej du har varit hemma hos oss eller? hur vet du hur våran lägenhet ser ut och hur stort badrum vi har? Kan du få in en tvättmaskin och en torktumlare på 4kvm och samtidigt få plats med handfat toa och badkar jag DÅ är jag impad. hur många kvm bor ni på?

Har jag skrivit någonstans hur NI bor lilla bittermaja?? Har jag skrivit att NI får plats med det eller??

herregud, du sparkar ju för fan bakut för allting!!!

LÄS vad jag skrev!!! Jag kan citera mig själv igen, helt exakt :

"Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!"

Ja, då ska vi ta och gå igenom vad jag skrev
    VI = jag och min familj, har torktumlare o tvättmaskin. VI = återigen, jag och min familj som bor i en 3-a. Och med detta vill jag ta en slutsats att VI bor i lägenhet = din teori att man måste bo i villa för att ha tvättmaskin grusas.

Jag skriver ingenstans om att NI ska ha det eller få plats eller något sådant.
    Så tagga ner för fan!!      
  • Försök inte
    viseversa skrev 2011-10-21 09:11:14 följande:
    Ja visst vi kan ju skippa spisen så får vi in den. leva på pulversoppor kan väl alla?
    Men du har ett kök iaf. Då borde du väl ha ett antal skåp också. I annat fall hade det hetat köksvrå. Hoppas du sparade kronorna som du tjänade när du inte bytte blöja på ditt barn. Lägg de i spargrisen nu. För det verkar som om ni är för trångbodda för att ha barn.
  • Rakad Apa

TS, du är skabbig!!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Vissla
    mylife skrev 2011-10-21 09:14:38 följande:
    Men du har ett kök iaf. Då borde du väl ha ett antal skåp också. I annat fall hade det hetat köksvrå. Hoppas du sparade kronorna som du tjänade när du inte bytte blöja på ditt barn. Lägg de i spargrisen nu. För det verkar som om ni är för trångbodda för att ha barn.
    Hon har ju bara sparat in tre blöjor det är max en tia om hon använder det dyraste blöjmärket.. Svårt o köpa hus för en tia
  • viseversa
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:12:21 följande:
    Om du nu vill spara på naturen så finns det miljövänliga blöjor märkta med svanen och miljövänliga blöjor går att beställa på nätet som är oblekta t.ex. från ekodirekt.jetshop.se/hygien/baby-och-blojor-c... . Visst de är dubbelt så dyra som vanliga men det kanske är värt det om du känner så.

Sen kan du börja tänka på vad du gör i din vardag för att spara på miljön. T.ex. kan du sluta använda produkter med ftalater och parabener i som är hormonförändrande. Återvinna allt du använder, allt från konservburkar till glasflaskor. Sedan kan du sluta köpa konservburkar överhuvudtaget eftersom det är BPA i plasten i innanhöljet vilket är giftigt. Sluta köpa varor som inte är närproducerade. Sluta använda plastprodukter överhuvudtaget. Jag garanterar att det gör större inverkan på miljön.
    Vi sopsorterar 
    vi har ingen bil
    vi släcker lampor vi inte använder
    vi går med tidningar till pappersinsamlingen
    Vi pantar burkar och återvinner annat aluminium då det är EXTREMT giftigt att framställa nytt
    vi försöker köpa ekologisk mat
    vi slänger batterier DÄR DOM SKA SLÄNGAS vilket är mer än MÅNGA människor gör.
  • viseversa
    Har du sett vårat kök? jaha vi kanske känner varandra?
  • viseversa
    Knasiga morsan skrev 2011-10-21 09:14:27 följande:
    Har jag skrivit någonstans hur NI bor lilla bittermaja?? Har jag skrivit att NI får plats med det eller??

herregud, du sparkar ju för fan bakut för allting!!!

LÄS vad jag skrev!!! Jag kan citera mig själv igen, helt exakt :

"Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!"

Ja, då ska vi ta och gå igenom vad jag skrev
    VI = jag och min familj, har torktumlare o tvättmaskin. VI = återigen, jag och min familj som bor i en 3-a. Och med detta vill jag ta en slutsats att VI bor i lägenhet = din teori att man måste bo i villa för att ha tvättmaskin grusas.

Jag skriver ingenstans om att NI ska ha det eller få plats eller något sådant.
    Så tagga ner för fan!!      
    Men vad bra då att det funkar för ER men för MIG är det totalt ointressant faktiskt. Då det inte gynnar oss iallafall=). VI får inte in det iallafall. 
  • viseversa
    Och vad är det för jävla påhopp. måste man bo stort fåör att få ha barn nu också? Sluta komma med personliga påhopp idiot!
  • Anonym (puckat)
    viseversa skrev 2011-10-21 09:14:06 följande:
    Inget är helt miljövänligt. Man bygger på sopbergen ändå. Och ja jag är allvarligt oroad för vår planets framtid. 
    Jo det finns helt miljövänliga produkter som är gjorda av återvunnet material. Om du nu är så orolig kanske du borde engagera dig så att saker och ting blir bättre än att bara säga Nej det finns inget som är helt miljövänligt. Det är Bullshit helt enkelt, klart det finns. ;)

Men såklart bygg sopbergen på när majoriteten av världens befolkning är för lata för att bry sig eller engagera sig. Sedan måste man ju se till industrialiseringen av U-länder såsom Kina som gör allt de vi gjorde på 100 år i europa inom loppet av mindre än 20 år. Det är illavarslande, även fast man förstår deras ambition om att de vill ha ett bra liv med hög standard. Problemet är att de är flera miljarder människor. Jag tror att mycket är upp till vad kina gör i framtiden och ja länder som USA är ju ingen höjdare heller där hela infrastrukturen är uppbygg kring bilen. Tänk på det och gör så kloka val du kan när det gäller miljö om du nu är orolig. Du kanske kan gå med i naturskyddsföreningen och stödja deras arbete i Sverige?
  • Husis

Så där gör man ju när man har tygblöjor. Om barnet bara har bajsat så slänger man ju det och ev. rispapper, och sätter på blöjan igen. Skulle vilja se den som dör av att ha en torr blöja på sig i några timmar till, när allt bajs är borttaget.

Bra och miljövänligt! 

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor