• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • MamMmAn

Kanske ok om blöjan inte är nedkladdad. Bakterierna gör väl ingen direkt skada kan jag tro de är ju där ändå i rumpen.

• Vissla

men vad är det för fel på folk?

Jag fick mitt första barn när jag var 16 år, jag satt utan inkomst och fick kämpa för att få det att gå runt men fattade ändå att byta blöja på mitt barn när hon hade bajsat!

Även fast byta bajsblöja gjorde att jag fick avstå något för min egen del som tonåringar inte tycker om att göra Flört
    Så böt jag blöja på ungen för att hon inte ska bli sjuk, bajs innehåller en jävla massa bakterier som inte bara går att plocka bort bara för att man avlägsnar bajset.

Nu klarade min outvecklade tonårshjärna av att tänka så långt vilket får mig att undra, vad är det för fel på dig?

• viseversa

Ja det har hänt. Om det är en liiten plutt och blöjan är helt torr annars så känns det slösigt att ta en ny blöja. Spolar ner korven på toa och sätter på blöjan igen.

• Anonym
    MamMmAn skrev 2011-10-21 08:42:29 följande:
    Kanske ok om blöjan inte är nedkladdad. Bakterierna gör väl ingen direkt skada kan jag tro de är ju där ändå i rumpen.
    Men bakterietillväxten ökar ju markant med tiden. Alltså finns mycket mer bakterier där än "normalt".
  • tessum

Nej men usch! Stackars barn =(  Visst vet du att bakterierna är kvar?

• Anonym

Nej, har aldrig gjort så och skulle inte komma på tanken att torka en blöja med en våtservett för att få bort ev bajsrester och sedan återanvända blöjan. Dessutom är det väl ungefär en gång på tusen eller så som barnet råkar bajsa just när man satt på blöjan, och det därför är utan kiss i blöjan. Och då tar jag hellre en ny blöja.

• Anonym

Ts: tvättar du bebisen i rumpan innan du sätter på den gamla blöjan? Jag gissar att du gör det. hade du själv tyckt det var fräscht att ta på dina gamla trosor efter att ha duschat?

• Anonym

Är det för ekonomins skull du återanvänder? Börja med tvättlappar i tyg som du tvättar istället för våtservettter, då har du råd med en extra blöja om dagen.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (:O) skrev 2011-10-21 08:40:22 följande:
    Men inte sätter du väl på barnet en blöja som har kiss i sig? Även om det inte är så pass mycket att det hänger som du säger..
    nej de gör ja inte
  • jessamy

TS, jag är ledsen. Skulle jag aldrig göra. Tänk på alla bakterier som ligger och frodas i blöjan.
    Min dotter har slutat med blöja dagtid och använder den nattetid. Den är oftast torr  moprgonen men jag slänger den iaf.
    Precis som jag byter trosor varje dag.

Nej som många har skrivit. Skulle det vara nöd fall skulle jag torka ur den och sen ta mig hem fortast möjligt men inte annars.

Tvättar du inte händerna heller för att dom ser rena ut??

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor