• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • viseversa
    mylife skrev 2011-10-21 09:00:47 följande:
    Varför använder du inte tygblöjor då?
    Ja du för att alla inte har en egen tvättmaskin. men du kan ske vill ha kissblöjor som ligger och jäser en vecka? Men visst skaffar vi en egen maskin så absolut. Då kommer jag använda tygblöjor. Har faktiskt ett helt gäng tygblöjor i källaren.
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-10-21 08:59:55 följande:
    Nej, våtservetter tar inte bort allt. Jag tvättar alltid med tvål och vatten, annars tycker jag inte det blir rent.
    Oj har du alltid tvål och vatten med dig ut också då? det har inte jag ialalfall. imponerande isåfall om du alltid har med dig det ut=). Hur göör du då?
  • Vissla
    viseversa skrev 2011-10-21 09:03:42 följande:
    Ja du för att alla inte har en egen tvättmaskin. men du kan ske vill ha kissblöjor som ligger och jäser en vecka? Men visst skaffar vi en egen maskin så absolut. Då kommer jag använda tygblöjor. Har faktiskt ett helt gäng tygblöjor i källaren.
    Du kan få en tvättmaskin eller två av mig bara du lovar att sluta använda gamla blöjor
  • Anonym (:O)
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:50:46 följande:
    nej de gör ja inte
    Men i trådstarten har du ju skrivit: "har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa."

använda den igen om han inte kissat massa
  • Försök inte
    Vissla skrev 2011-10-21 09:05:29 följande:
    Du kan få en tvättmaskin eller två av mig bara du lovar att sluta använda gamla blöjor
  • viseversa
    Vissla skrev 2011-10-21 09:05:29 följande:
    Vi har inte plats. Alla bor inte i ville heller vet du=) Men visst om den är smal och liten så kanske det går. men tills dess använder vi tvättstugan.
  • viseversa
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:28 följande:
    Vi har inte plats. Alla bor inte i ville heller vet du=) Men visst om den är smal och liten så kanske det går. men tills dess använder vi tvättstugan.
    Alla bor inte i VILLA ska det stå såklart.
  • Knasiga morsan
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:28 följande:

Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!
  • Försök inte
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:50 följande:
    Alla bor inte i VILLA ska det stå såklart.

Bygg in den i köket. Fler och fler gör det.
  • Mandy1981
    Apekatten skrev 2011-10-21 08:53:11 följande:
    Själv återanvänder jag även kissblöjorna! Bara kramar ur och slänger in dom i torktumlaren. Blöjpaketen håller jättelänge om man gör så och så kan jag lägga dom sparade pengarna på mig själv istället. Cool
    du är ju inte klok, först har du kissblöjor i torktumlaren där du oxå har kläderna i och sedan tycker du det är bra att kunna lägga de sparade pengar på dig själv. barnet får gå i skitiga blöjor så att du kan unna dig lite mig.

sorry men det var inte frisk
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor