Mad as snow skrev 2011-10-21 10:57:59 följande:
Du verkar pendla lite mellan vad syftet med tråden egentligen var. Å ena sidan ville du sätta dit alla "moralkärringar" (vi som anser det vara vanvård att inte byta bajsblöja?) och å andra sidan tycker du att det är "skrämmande" med de som tycker att detta är okej (vilka det nu är). Vilket av dem gäller?
Alla moralkärringar som har åsikter om ett bra föräldrarskap, vilka anser du har den rollen i den här tråden?
Du förstår inte skillnaden mellan konstruktiv kritik och påhopp förstår jag.
Att skriva: Det är väldigt ohälsosamt att göra så, jag skulle råda dig att börja med tygblöjor istället.
= konstruktiv kritik - Skitbra!
Men att skriva: Men fan vad äcklig du är! Hoppas att BVC anmäler dig till socialtjänsten, stackars barn med en sån äcklig mamma!
= jävligt elakt, jävligt onödigt.
Och oftast är det dessa pretto-moral-jagärbäst-mammorna som skriver det andra alternativet och inte det första. Så har jag uppfattat det i alla fall, efter att ha varit en trogen användare av FL under många år.
Ja, jag tycker att det är skrämmande att folk höll med det jag skrev i starten, men jag skulle inte själv kunna sätta mig och skriva saker som att personen är äcklig, dålig mamma, snål, dum i huvudet. För vad hjälper det? Det är just DE kommentarerna som startar den sorgliga stämning som råder i många av FLs trådar.