Inlägg från: Anonym (hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2011-10-21 08:16:04 följande:

Mitt barn bajsar inga korvar så jag har aldrig ens tänk på det faktiskt... Men om korven är torr och blöjan därför blir helt ren så ser jag inget fel i det?

nä precis. och även om det har smetat ut sig liiite så torkar ja med en våtservett, de försvinner. har han diarre eller så så slänger jag ju klart blöjan
  • Anonym (hmmm)
    bellsii skrev 2011-10-21 08:18:52 följande:
    Nja tycker inte de e så fräscht , inte skulle du vilja gå men intorkat bajs i trosorna :/
    men asså de försvinner ju för ja torkar bort de. finns inget kvar o han blir aldrig röd i rumpan eller så så vad är de som är fel då? o nä vill väl inte gå me intorkat bajs eller så men som kvinna har man ju flytningar som ofta torkar som man får fortsätta gå i, inga problem me de faktiskt...
  • Anonym (hmmm)
    Trolovade skrev 2011-10-21 08:20:55 följande:
    Skulle aldrig komma på fråga, gränsen mellan ekonomisk och snål är hårfin... Brukar du återanvända ditt toapapper också? 
    nä de är skillnad.. toapappret går ju sönder när de blir blött så det går ju inte..

är inte snål. somsagt om han kissat så slänger ja för de är ju ofresht o tungt o gå med det.
  • Anonym (hmmm)
    Merlot skrev 2011-10-21 08:26:10 följande:
    Håller med. Enda gången jag ens skulle tänka tanken vore om jag var på en offentlig toa nånstans och jag hade glömt alla extra blöjor hemma. Men att alltid göra så anser jag vara snålt. Köp billligare märke och byt oftare om  man har ont om pengar. Och använd tygblöjor om man är rädd om naturen.
    va e skillnaden? varför har du inte blöjor med dig ut då? spelar väl ingen roll varför man gör så egentligen....

sen gör ja inte allti så utan ibland ifall de inte e så många blöjor kvar o så

har redan ett billit märke
  • Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2011-10-21 08:32:18 följande:
    Vad menar du med "om han inte kissat en massa"? Menar du att om han bajsat så pillar du bort korven och om det bara är lite kissat så sätter du på blöjan igen?
    ja? asså har han kissat massa så är blöjan blöt o blir tung då kan han inte använda den mer. men är de bara en liten korv som inte smetat ut så kan man bara ta bort den ju
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (:O) skrev 2011-10-21 08:40:22 följande:
    Men inte sätter du väl på barnet en blöja som har kiss i sig? Även om det inte är så pass mycket att det hänger som du säger..
    nej de gör ja inte
  • Anonym (hmmm)
    tessum skrev 2011-10-21 08:45:16 följande:
    Nej men usch! Stackars barn =(  Visst vet du att bakterierna är kvar?
    var e dom bakteriena då? sonen har inte haft några problem elle blivit sjuk eller röd i rumpan
  • Anonym (hmmm)

ja jag skojar med er... Anledningen till att jag startade en korkad tråd som denna är för att kolla hur många som slösar tid på att sitta och dividera, tjafsa och bråka med varandra för en sådan här tråd. Även kul att se att denna tråd hitintills blivit läst 4023 gånger! Precis det jag ville, skapa en rubrik som lockar folk Flört Låg nämligen igår kväll och tänkte på detta, och bestämde mig för just detta ämnet. Hade först tänkt på något som "min son är skitful" eller  något annat intresseväckande!

Kul att det fungerade! Så nej, ni behöver inte vara oroliga för att min son (som jag inte ens har) behöver gå i bajsblöjor! Däremot var det förvånansvärt många ändå som tyckte att det var okej i vissa fall... skrämmande!

• Anonym (hmmm)
    IssaPissa skrev 2011-10-21 10:32:20 följande:
    Tycker det är äckligt, även om du tar bort bajskorven så inenhåller bajs otroligt mycket bakterier, som du inte ser, så de finns ju där trots att bajset är borta.

Stackars barn!
    Jag håller med dig! Säg det till de som seriöst gör så här i denna tråden Glad
  • Anonym (hmmm)
    Thalis skrev 2011-10-21 10:32:29 följande:
    Kul!!!
    IDIOT!
    Ja, jag tycker att det är kul att se alla moralkärringar sitta på ett forum dagarna i ända för att visa hur man ska vara och inte var för att passa in under rubriken "bra förälder".

Idiot eller inte, jag fick ut det jag ville med tråden i alla fall Skrattande
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (skitkul) skrev 2011-10-21 10:35:25 följande:
    Skitkul skämmt! Verkligen... Du ville starta en tråd för att se hur många som blir upprörda och sitter och tjafsar med varanndra! Vad är det DU gör då? Starta en löjlig tråd för att?? Du inte har nått vettigare för dig, du verkar ha skittråkigt rent ut sagt! Väx upp!
    Ja precis! Nej idag har jag faktiskt inte så mycket att göra.. och ja, idag har jag rätt tråkigt. Eller hade, ska jag väl kanske säga Glad

Prova får du se! Har suttit och skrattat mig igenom hela tråden!

Det roliga är att det ofta är 35-40 åringar som sitter i trådarna och ska leka "världens bästa pretto-mamma" varje dag och trampa ned på unga föräldrar som inte jobbar etc. jobbar ni själva ?! Och om ni gör det, tillåter er chef er att sitta och skriva på forum varje dag istället för att göra det ni ska? :O
  • Anonym (hmmm)
    Knasiga morsan skrev 2011-10-21 10:40:29 följande:
    Jaa skrämmande att människor kunde hålla med!!
    grattis till dig TS att du lyckades med tråden!  
    Tack!  Kanske ska göra detta som heltidsjobb Cool
  • Anonym (hmmm)
    Mad as snow skrev 2011-10-21 10:57:59 följande:
    Du verkar pendla lite mellan vad syftet med tråden egentligen var. Å ena sidan ville du sätta dit alla "moralkärringar" (vi som anser det vara vanvård att inte byta bajsblöja?) och å andra sidan tycker du att det är "skrämmande" med de som tycker att detta är okej (vilka det nu är). Vilket av dem gäller? 

Alla moralkärringar som har åsikter om ett bra föräldrarskap, vilka anser du har den rollen i den här tråden? 
    Du förstår inte skillnaden mellan konstruktiv kritik och påhopp förstår jag.

Att skriva: Det är väldigt ohälsosamt att göra så, jag skulle råda dig att börja med tygblöjor istället.
    = konstruktiv kritik - Skitbra!

Men att skriva: Men fan vad äcklig du är! Hoppas att BVC anmäler dig till socialtjänsten, stackars barn med en sån äcklig mamma!
    = jävligt elakt, jävligt onödigt.

Och oftast är det dessa pretto-moral-jagärbäst-mammorna som skriver det andra alternativet och inte det första. Så har jag uppfattat det  i alla fall, efter att ha varit en trogen användare av FL under många år.

Ja, jag tycker att det är skrämmande att folk höll med det jag skrev i starten, men jag skulle inte själv kunna sätta mig och skriva saker som att personen är äcklig, dålig mamma, snål, dum i huvudet. För vad hjälper det? Det är just DE kommentarerna som startar den sorgliga stämning som råder i många av FLs trådar.
  • Anonym (hmmm)
    NeLi skrev 2011-10-21 11:02:59 följande:
    men du sa ju att du låg i sängen och funderade ut ett ämne igår redan! herregud, har du inget mer intressant liv än att du ligger i sängen om kvällarna för att fundera ut ämne till familjeliv? kanske skulle skaffa dig lite intressen istället?!!!
    Ja, jag skulle gå och lägga mig och sova, och hade precis innan varit inne och läst en rätt korkad tråd på FL och sett reaktionerna. då började jag tänka på detta!

Har många intressen, men inte intressen jag utövar varje dag!
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor