• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Anonym

Mitt barn bajsar inga korvar så jag har aldrig ens tänk på det faktiskt... Men om korven är torr och blöjan därför blir helt ren så ser jag inget fel i det?

• Anonym (hmmm)
    Anonym skrev 2011-10-21 08:16:04 följande:

Mitt barn bajsar inga korvar så jag har aldrig ens tänk på det faktiskt... Men om korven är torr och blöjan därför blir helt ren så ser jag inget fel i det?

nä precis. och även om det har smetat ut sig liiite så torkar ja med en våtservett, de försvinner. har han diarre eller så så slänger jag ju klart blöjan
  • bellsii

Nja tycker inte de e så fräscht , inte skulle du vilja gå men intorkat bajs i trosorna :/

• Alisa

Enda gången jag skulle återanvända bajsblöjor är om jag hade tygblöjor och återanvände efter tvätt. Bortser man från att det kan svida på barnet om det finns bajs kvar så luktar det ju inte särskilt underbart  Obestämd

• Trolovade

Skulle aldrig komma på fråga, gränsen mellan ekonomisk och snål är hårfin... Brukar du återanvända ditt toapapper också? 

• Anonym

Men bakterierna finns ju kvar, de kan du ju inte torka bort? Det är ju lite som att vända trosorna ut och in istället för att tvätta dem, tycker jag. Hade du tyckt det var fräscht?

• Anonym (hmmm)
    bellsii skrev 2011-10-21 08:18:52 följande:
    Nja tycker inte de e så fräscht , inte skulle du vilja gå men intorkat bajs i trosorna :/
    men asså de försvinner ju för ja torkar bort de. finns inget kvar o han blir aldrig röd i rumpan eller så så vad är de som är fel då? o nä vill väl inte gå me intorkat bajs eller så men som kvinna har man ju flytningar som ofta torkar som man får fortsätta gå i, inga problem me de faktiskt...
  • 2Fina

Det känns som barnet skulle gå runt och lukta bajs om det har blivit lite bajs på blöjan också, trots att man torkar bort så har ju bajset sjunkit in i blöjan. Är bajset torrt så gör det ju knappast något men inte om det har blivit märke i blöjan....

»-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Anonym
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:22:47 följande:
    men asså de försvinner ju för ja torkar bort de. finns inget kvar o han blir aldrig röd i rumpan eller så så vad är de som är fel då? o nä vill väl inte gå me intorkat bajs eller så men som kvinna har man ju flytningar som ofta torkar som man får fortsätta gå i, inga problem me de faktiskt...
    Lite skillnad på flytningar och bajs tycker jag. Bajs är ju bland det som har mest bakterier...
    varför tror du att folk reagerar på det du gör?
  • Anonym (hmmm)
    Trolovade skrev 2011-10-21 08:20:55 följande:
    Skulle aldrig komma på fråga, gränsen mellan ekonomisk och snål är hårfin... Brukar du återanvända ditt toapapper också? 
    nä de är skillnad.. toapappret går ju sönder när de blir blött så det går ju inte..

är inte snål. somsagt om han kissat så slänger ja för de är ju ofresht o tungt o gå med det.
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor