jag återanvänder bajsblöjor
Mitt barn bajsar inga korvar så jag har aldrig ens tänk på det faktiskt... Men om korven är torr och blöjan därför blir helt ren så ser jag inget fel i det?
Mitt barn bajsar inga korvar så jag har aldrig ens tänk på det faktiskt... Men om korven är torr och blöjan därför blir helt ren så ser jag inget fel i det?
Men bakterierna finns ju kvar, de kan du ju inte torka bort? Det är ju lite som att vända trosorna ut och in istället för att tvätta dem, tycker jag. Hade du tyckt det var fräscht?
I nödfall hade jag gjort det, men aldrig satt det i system. Jag tycker det det är äckligt!
Men inte blir det väl rent för att man torkar lite med våtservetter? Det enda man gör är ju att ta bort det synliga, bacillerna smetar man ju bara ut lite i blöjan.
Vad menar du med "om han inte kissat en massa"? Menar du att om han bajsat så pillar du bort korven och om det bara är lite kissat så sätter du på blöjan igen?
Nej, har aldrig gjort så och skulle inte komma på tanken att torka en blöja med en våtservett för att få bort ev bajsrester och sedan återanvända blöjan. Dessutom är det väl ungefär en gång på tusen eller så som barnet råkar bajsa just när man satt på blöjan, och det därför är utan kiss i blöjan. Och då tar jag hellre en ny blöja.
Ts: tvättar du bebisen i rumpan innan du sätter på den gamla blöjan? Jag gissar att du gör det. hade du själv tyckt det var fräscht att ta på dina gamla trosor efter att ha duschat?