• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Anonym (hmmm)
    tessum skrev 2011-10-21 08:45:16 följande:
    Nej men usch! Stackars barn =(  Visst vet du att bakterierna är kvar?
    var e dom bakteriena då? sonen har inte haft några problem elle blivit sjuk eller röd i rumpan
  • Apekatten

Själv återanvänder jag även kissblöjorna! Bara kramar ur och slänger in dom i torktumlaren. Blöjpaketen håller jättelänge om man gör så och så kan jag lägga dom sparade pengarna på mig själv istället. Cool

• Alisa
    Vissla skrev 2011-10-21 08:43:57 följande:
    men vad är det för fel på folk?

Jag fick mitt första barn när jag var 16 år, jag satt utan inkomst och fick kämpa för att få det att gå runt men fattade ändå att byta blöja på mitt barn när hon hade bajsat!

Även fast byta bajsblöja gjorde att jag fick avstå något för min egen del som tonåringar inte tycker om att göra Flört
    Så böt jag blöja på ungen för att hon inte ska bli sjuk, bajs innehåller en jävla massa bakterier som inte bara går att plocka bort bara för att man avlägsnar bajset.

Nu klarade min outvecklade tonårshjärna av att tänka så långt vilket får mig att undra, vad är det för fel på dig?
  • viseversa
    tessum skrev 2011-10-21 08:45:16 följande:
    Nej men usch! Stackars barn =(  Visst vet du att bakterierna är kvar?
    Men usch du vet väl att det finns bakterier överallt runt oss? Det är väl knappast så att ungen brukar gräva i blöjan och stoppa händerna i mun. Och händer det ja då överlever man det också.
  • Waldo

Jag skulle aldrig få den tanken in i min hjärna, hur många blöjor jag än bytte

Är man så fattig/snål använd hemma gjorda tygblöjor, men sunka inte till det med använda bajsblöjor.
    *ryser och kräks lite i munnen*

• Anonym
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:51:40 följande:
    var e dom bakteriena då? sonen har inte haft några problem elle blivit sjuk eller röd i rumpan
    I rumpan och i blöjan förstås. Bakterier fråna vföring är inte att leka med, man kan bli riktigt sjuk om det vill sig illa.  Ni kanske bara haft tur hittills? Hur gammalt är barnet? Han kanske inte än är i den åldern då han kan pilla innanför blöjan? Då får han bakterierna på fingrarna och stoppar i munnen, sprider vidare till allt han tar på etc...
  • Försök inte

Stackars barn om det skulle få urininfektion och inte kan tala om vad problemet är. Efter ett antal månader har njurfuktionen skadats. Barnmisshandel?  Svar: Ja.

• Gryntroll
    Anonym (fjärrvärme) skrev 2011-10-21 08:28:42 följande:
    Trodde det skulle stå att blöjorna återanvänds som fjärrvärme.... Det är enligt mig enda sätter som det är ok att återanväda blöjor! Huwa vad ofräsht med bakterier osv
    Helt enig!!!
  • feliis

Har inte BVC lärt dig att allt bajs ska bort? Bakterierna i avföring ska inte få ligga och gro kring allt annat där nere flicka som pojke, det är att be om urinvägsinfektion på den lille. Skäms på dig.

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor