Inlägg från: Försök inte |Visa alla inlägg
  • Försök inte

jag återanvänder bajsblöjor

Det här måste vara ett fredagsskämt.

• Försök inte

Stackars barn om det skulle få urininfektion och inte kan tala om vad problemet är. Efter ett antal månader har njurfuktionen skadats. Barnmisshandel?  Svar: Ja.

• Försök inte
    Vissla skrev 2011-10-21 08:43:57 följande:
    men vad är det för fel på folk?

Jag fick mitt första barn när jag var 16 år, jag satt utan inkomst och fick kämpa för att få det att gå runt men fattade ändå att byta blöja på mitt barn när hon hade bajsat!

Även fast byta bajsblöja gjorde att jag fick avstå något för min egen del som tonåringar inte tycker om att göra Flört
    Så böt jag blöja på ungen för att hon inte ska bli sjuk, bajs innehåller en jävla massa bakterier som inte bara går att plocka bort bara för att man avlägsnar bajset.

Nu klarade min outvecklade tonårshjärna av att tänka så långt vilket får mig att undra, vad är det för fel på dig?
    Bra skrivet!
  • Försök inte
    viseversa skrev 2011-10-21 08:57:58 följande:
    Men man har ju alltid bakterier i rumpan. En våtservett tar inte bort allt ändå=) Jag har gjort som ts va 2-3 gr. Aldrig om det är löst. Min tanke är mest naturen. Blöjor är extremt naturfarligt och jag vill att mina barn ska ha någon jord kvar när dom växer upp. Men som vi människor förstör förgiftar hugger ner skogar utrotar djur så ser det inte såå ljust ut. Men jag kan iallafall dra mitt strå till stacken och göra mitt bästa.
    Varför använder du inte tygblöjor då?
  • Försök inte
    feliis skrev 2011-10-21 08:55:42 följande:
    Har inte BVC lärt dig att allt bajs ska bort? Bakterierna i avföring ska inte få ligga och gro kring allt annat där nere flicka som pojke, det är att be om urinvägsinfektion på den lille. Skäms på dig.
  • Försök inte
    Vissla skrev 2011-10-21 09:05:29 följande:
    Du kan få en tvättmaskin eller två av mig bara du lovar att sluta använda gamla blöjor
  • Försök inte
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:50 följande:
    Alla bor inte i VILLA ska det stå såklart.

Bygg in den i köket. Fler och fler gör det.
  • Försök inte
    viseversa skrev 2011-10-21 09:11:14 följande:
    Ja visst vi kan ju skippa spisen så får vi in den. leva på pulversoppor kan väl alla?
    Men du har ett kök iaf. Då borde du väl ha ett antal skåp också. I annat fall hade det hetat köksvrå. Hoppas du sparade kronorna som du tjänade när du inte bytte blöja på ditt barn. Lägg de i spargrisen nu. För det verkar som om ni är för trångbodda för att ha barn.
  • Försök inte
    Vissla skrev 2011-10-21 09:16:44 följande:
    Hon har ju bara sparat in tre blöjor det är max en tia om hon använder det dyraste blöjmärket.. Svårt o köpa hus för en tia
    Är det sant? Läs om, läs rätt.
  • Försök inte
    Anonym skrev 2011-10-21 09:24:49 följande:
    Jag fattar inte hur vissa kan försvara ts. Denne vet uppenbarligen inte hur allvarlig en urinvägsinfektion kan bli för ett litet barn som får urinvägsinfektion som inte kan tala om vad som är fel, då kan infektionen rätt snabbt gå upp i njurarna och bli en njurbäckeninflammation

Nej, de fattar inte och borde inte ha barn då de inte är ansvarstagande nog.
  • Försök inte
    Hoppsan skrev 2011-10-21 09:52:08 följande:
    När dom släcker alla lampor i Las vegas kan man börja tänka på att plocka korvar ur blöjan.

Hahaha... håller med.
  • Försök inte

Mycket märkligt att när flera inlägg i rad börjar närma sig, vanvård, anmäla till socialtjänsten etc. Hade TS plötsligt skojat och hade ingen son heller för övrigt. Trots att TS har varit med på FL i flera år. Jag tror inte att det är många som är med i FL och är aktiva om de inte har barn. Visst kan finnas men.....

Nej, Ts jag tror inte du skojar. Dock är det bra att du tagit lärdom av detta. Jag hoppas att du byter blöjor på ditt barn ordentligt.  

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor