• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Tygtiiger

Haha, min första tanke var "ja det är väl klart man gör om man har tygblöjor, det var ju en festlig rubrik för att göra reklam för tygisar!"

Krupke, we've got problems of our own!
  • Grazzy
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:12:03 följande:
    asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

Nej jag skulle aldrig göra så faktiskt. Tänk på alla bacieller som redan bildats i en blöjan? Inte så speciellt hälsosamt eller fräscht skulle jag tycka.
  • Zharlotte

Det är väl ingen skillnad om tråden är ett påhitt när det blir en intressant debatt. Många vill debattera, och här får man göra det. Dom som inte vill vara med eller tycker att de inte har tid så får ju välja annat att göra!

Men vart försvann personen som är så miljömedveten då? Jag menar, under den tiden hon satt och skrev sina inlägg (som var ganska jättemånga) så slösade hon massvis med el!!! Tänk!!! Släck datorn kvinna och tänk på miljön!

Ganska trevlig frdagsunderhållning måste jag medge. Och tack och lov så har TS mer mellan öronen.

Helt ärligt skall jag erkänna att jag faktiskt rullat bort en bajskorv en gång och satte på blöjan igen, eftersom vi var mitt ute i ingenstans och hade lååång väg hem, och extrablöjan hade  vi just satt på. Så jag ansåg att det var ett bättre alternativ att rulla bort korven än att dottern sen skulle ha kissat ner både kläder och bilstol, för det om något hade svidit efteråt. Givetvis byttes blöjan så fort vi kom i närheten av en ny blöja. 

• Försök inte

Mycket märkligt att när flera inlägg i rad börjar närma sig, vanvård, anmäla till socialtjänsten etc. Hade TS plötsligt skojat och hade ingen son heller för övrigt. Trots att TS har varit med på FL i flera år. Jag tror inte att det är många som är med i FL och är aktiva om de inte har barn. Visst kan finnas men.....

Nej, Ts jag tror inte du skojar. Dock är det bra att du tagit lärdom av detta. Jag hoppas att du byter blöjor på ditt barn ordentligt.  

• Kaupa Jaur

Jag brukar äta upp bajskorvarna också, då blir matt mätt gratis. Mat är ju så dyrt nuförtiden.

• Loreena

Tygblöjor kanske skulle vara ett bättre alternativ om du vill vara ekonomisk och återanvända blöjor? Vi använder tygisar på vår son och vi tycker det är toppen!

• Grazzy

Den här tråden blev vääääldigt seriös... ta den till sandlådan istället snälla någon. Att folk ens orkar kommentera något så barnsligt.

• LinneaJosie
    Bobbylove skrev 2011-10-21 11:32:18 följande:
    På sätt och vis är det ju ändå skönt att folk reagerar, även om det var en trolltråd. Det finns ju trots allt de som verkar för otroliga för att vara sanna, men som tyvärr menar blodigaste allvar. Ta till exempel killen på flashback som skulle begå självmord. Det trollades just så mycket om det, så en del trodde ju per automatik att det var ännu ett troll. Det visade ju sig dock att just denna gång så var det blodigt allvar, sad but true.

Hellre att man reagerar en gång för mycket, än att man inte reagerar alls och någon råkar illa ut. 
    Det är väl en sak att reagera. Det många dock gjorde var ju bara att häva ur sig sin avsky. På vilket sätt hjälper det någon?
  • LinneaJosie
    Grazzy skrev 2011-10-21 12:04:32 följande:
    Den här tråden blev vääääldigt seriös... ta den till sandlådan istället snälla någon. Att folk ens orkar kommentera något så barnsligt.
    Du kommenterar ju?
  • Grazzy
    LinneaJosie skrev 2011-10-21 12:07:32 följande:
    Du kommenterar ju?
    Ja men inte på den nivån.
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor