• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • littlepixiegrl
    mylife skrev 2011-10-21 08:55:24 följande:
    Stackars barn om det skulle få urininfektion och inte kan tala om vad problemet är. Efter ett antal månader har njurfuktionen skadats. Barnmisshandel?  Svar: Ja.
    Måste bara fråga...låg inte tråden i sandlådan från början?
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • Vissla

Ok, nu när tråden är i sandlådan kan TS inte längre vara anonym, så TS kan väl visa sin identitet så får vi se om TS verkligen inte har nån son..
    Jag tror nämligen inte på att detta är bluff

• Trolovade
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:24:51 följande:
    nä de är skillnad.. toapappret går ju sönder när de blir blött så det går ju inte..

är inte snål. somsagt om han kissat så slänger ja för de är ju ofresht o tungt o gå med det.
    Nej då, har gjort en praktik där en dement dam återanvände snorpapper, kanske vore något för dig? Bara snyta dig och sen hänga på tork? Voilà, som nytt!
  • Den allsmäktige

Om mitt barn bajsat korvar som ser ut som TROLL så brukar jag också använda blöjan igen...

• Loves pappa

Jag tycker det är lättare att återanvända bajsblöjor när det är diarré. Då skrapar man bara bort det värsta och hänger man bara på tork några timmar.

• Inima

Gör du likadant med dina mensiga bindor? Tampongerna kanske? Skölja av dem lite sedan är de som nya?

Om inte, varför gör du så mot din son?

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • altevi

MÅste bara fråga en sak om FL-trådar och hur det fungerar. Kan en tråd flyttas till sandlådan trots att den inte låg där från början?

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor