• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • The Doctor
    Mandy1981 skrev 2011-10-21 09:08:41 följande:
    du är ju inte klok, först har du kissblöjor i torktumlaren där du oxå har kläderna i och sedan tycker du det är bra att kunna lägga de sparade pengar på dig själv. barnet får gå i skitiga blöjor så att du kan unna dig lite mig.

sorry men det var inte frisk
    Jag tror att fler med mig tog Apekattens inlägg som ironiskt... ;)
  • The Doctor
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:12:21 följande:
    Om du nu vill spara på naturen så finns det miljövänliga blöjor märkta med svanen och miljövänliga blöjor går att beställa på nätet som är oblekta t.ex. från ekodirekt.jetshop.se/hygien/baby-och-blojor-c... . Visst de är dubbelt så dyra som vanliga men det kanske är värt det om du känner så.

Sen kan du börja tänka på vad du gör i din vardag för att spara på miljön. T.ex. kan du sluta använda produkter med ftalater och parabener i som är hormonförändrande. Återvinna allt du använder, allt från konservburkar till glasflaskor. Sedan kan du sluta köpa konservburkar överhuvudtaget eftersom det är BPA i plasten i innanhöljet vilket är giftigt. Sluta köpa varor som inte är närproducerade. Sluta använda plastprodukter överhuvudtaget. Jag garanterar att det gör större inverkan på miljön.
    Tummen upp! :)
  • The Doctor
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:22:03 följande:
    Jo det finns helt miljövänliga produkter som är gjorda av återvunnet material. Om du nu är så orolig kanske du borde engagera dig så att saker och ting blir bättre än att bara säga Nej det finns inget som är helt miljövänligt. Det är Bullshit helt enkelt, klart det finns. ;)

Men såklart bygg sopbergen på när majoriteten av världens befolkning är för lata för att bry sig eller engagera sig. Sedan måste man ju se till industrialiseringen av U-länder såsom Kina som gör allt de vi gjorde på 100 år i europa inom loppet av mindre än 20 år. Det är illavarslande, även fast man förstår deras ambition om att de vill ha ett bra liv med hög standard. Problemet är att de är flera miljarder människor. Jag tror att mycket är upp till vad kina gör i framtiden och ja länder som USA är ju ingen höjdare heller där hela infrastrukturen är uppbygg kring bilen. Tänk på det och gör så kloka val du kan när det gäller miljö om du nu är orolig. Du kanske kan gå med i naturskyddsföreningen och stödja deras arbete i Sverige?
    Bra sagt!
  • Kimona

Fy vad vidrigt! Bakterier som gottar sig i värmen i flera timmar!

• Mysgosmys
    Kimona skrev 2011-10-21 17:29:57 följande:
    Fy vad vidrigt! Bakterier som gottar sig i värmen i flera timmar!
    Sandlådan ju :P
  • FruZäll

har du dåligt med pengar? fan vad vidrigt stackars barn

• FruZäll
    FruZäll skrev 2011-10-21 18:12:09 följande:
    har du dåligt med pengar? fan vad vidrigt stackars barn
    sorry missa sandlådan;)
  • pluppfamiljen

bara att hänga upp på tork i torkskåp men grannarna klagar så överlukten... Gråter Känner mig sååå utfrystoch en granne skulle ringa soc. 

äntligen 6 barns mamma <3
  • gullanborg

öööö nej aldrig eftersom bajs är frätande så skulle jag aldrig det inte ens om den var utan kiss i eftersom kiss är med frätande och har man det för länge å nej aldrig... uuuusch va äckligt skulle du vilja gå med det??? 

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor