• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Anonym (hmmm)
    NeLi skrev 2011-10-21 11:02:59 följande:
    men du sa ju att du låg i sängen och funderade ut ett ämne igår redan! herregud, har du inget mer intressant liv än att du ligger i sängen om kvällarna för att fundera ut ämne till familjeliv? kanske skulle skaffa dig lite intressen istället?!!!
    Ja, jag skulle gå och lägga mig och sova, och hade precis innan varit inne och läst en rätt korkad tråd på FL och sett reaktionerna. då började jag tänka på detta!

Har många intressen, men inte intressen jag utövar varje dag!
  • Mad as snow
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 11:03:19 följande:
    Du förstår inte skillnaden mellan konstruktiv kritik och påhopp förstår jag.

Att skriva: Det är väldigt ohälsosamt att göra så, jag skulle råda dig att börja med tygblöjor istället.
    = konstruktiv kritik - Skitbra!

Men att skriva: Men fan vad äcklig du är! Hoppas att BVC anmäler dig till socialtjänsten, stackars barn med en sån äcklig mamma!
    = jävligt elakt, jävligt onödigt.

Och oftast är det dessa pretto-moral-jagärbäst-mammorna som skriver det andra alternativet och inte det första. Så har jag uppfattat det  i alla fall, efter att ha varit en trogen användare av FL under många år.

Ja, jag tycker att det är skrämmande att folk höll med det jag skrev i starten, men jag skulle inte själv kunna sätta mig och skriva saker som att personen är äcklig, dålig mamma, snål, dum i huvudet. För vad hjälper det? Det är just DE kommentarerna som startar den sorgliga stämning som råder i många av FLs trådar.
    En förälder som vanvårdar sitt barn och som brister såpass i omsorgen om detta barn, att man återanvänder bajsblöjor och riskerar barnets hälsa, är förmodligen någon som kommer att få oerhört starka reaktioner från omgivningen. Med tanke på vad vi faktiskt talar om här, en mycket allvarlig omsorgsbrist. Det finns inget som helst "pretto" i det. Det är sunt att reagera hårt på när barn far illa, men förmodligen hade din poäng gått fram om du hade beskrivit ett annat sorts beteende. Vad du har gjort nu är att du har beskrivit en förälder som vanvårdar och skadar sitt eget barn, för att sedan peka finger åt alla "prettomammor" med rådet om att de borde uttrycka sig mildare. Mitt råd till dig är väl snarare att starta nästa trolltråd (om ett halvår, när du får anonymiteten tillbaka) om någonting hyfsat mycket mildare än vanvård av barn, om det är sådana reaktioner du vill ha. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • SunnyBunny
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 11:03:19 följande:
    Du förstår inte skillnaden mellan konstruktiv kritik och påhopp förstår jag.

Att skriva: Det är väldigt ohälsosamt att göra så, jag skulle råda dig att börja med tygblöjor istället.
    = konstruktiv kritik - Skitbra!

Men att skriva: Men fan vad äcklig du är! Hoppas att BVC anmäler dig till socialtjänsten, stackars barn med en sån äcklig mamma!
    = jävligt elakt, jävligt onödigt.

Och oftast är det dessa pretto-moral-jagärbäst-mammorna som skriver det andra alternativet och inte det första. Så har jag uppfattat det  i alla fall, efter att ha varit en trogen användare av FL under många år.

Ja, jag tycker att det är skrämmande att folk höll med det jag skrev i starten, men jag skulle inte själv kunna sätta mig och skriva saker som att personen är äcklig, dålig mamma, snål, dum i huvudet. För vad hjälper det? Det är just DE kommentarerna som startar den sorgliga stämning som råder i många av FLs trådar.
    Fast tror du att din fejktråd kommer ändra dessa personer som skriver såna kommentarer? Vi är ute på nätet trots allt! Finns alltid dem som skriker socialen och kallar andra för dum i huvudet? Man kommer aldrig ifrån det! Bästa är och bara och ignorera.

Men till stor del är det ju förnuftiga människor som svarar precis vad dem tycker! Och vi tycker troll är väldigt irriterande! Och såklart är en person äcklig som torkar av en bajsblöja, finns inte så mycket och tillägga där.
  • Mad as snow
    SunnyBunny skrev 2011-10-21 11:10:27 följande:
    Fast tror du att din fejktråd kommer ändra dessa personer som skriver såna kommentarer? Vi är ute på nätet trots allt! Finns alltid dem som skriker socialen och kallar andra för dum i huvudet? Man kommer aldrig ifrån det! Bästa är och bara och ignorera.

Men till stor del är det ju förnuftiga människor som svarar precis vad dem tycker! Och vi tycker troll är väldigt irriterande! Och såklart är en person äcklig som torkar av en bajsblöja, finns inte så mycket och tillägga där.
    En människa som återanvänder bajsblöjor är ju de facto dum i huvudet och i en sådan situation borde givetvis socialtjänsten kontaktas. Jag fattar fortfarande inte vad som är så magstarkt med att reagera hårt på det. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • SunnyBunny
    Mad as snow skrev 2011-10-21 11:13:01 följande:
    En människa som återanvänder bajsblöjor är ju de facto dum i huvudet och i en sådan situation borde givetvis socialtjänsten kontaktas. Jag fattar fortfarande inte vad som är så magstarkt med att reagera hårt på det. 
    Ja det tycker jag också egentligen, men vet inte riktigt vart gränsen går i detta fall om det är vanvård. I min värld är det såklart vanvård.
  • slinkywookie
    NeLi skrev 2011-10-21 11:02:59 följande:
    men du sa ju att du låg i sängen och funderade ut ett ämne igår redan! herregud, har du inget mer intressant liv än att du ligger i sängen om kvällarna för att fundera ut ämne till familjeliv? kanske skulle skaffa dig lite intressen istället?!!!
    Spot on. Man bor nog fundera over sitt eget liv om man ligger och funderar pa hur provocera redan halvt hysteriskt folk:P

Nasta gang TS, nar du ligger dar i morkret och lusten att provocera folk kommer, ta den energin och ge din man en skon ridtur. Win-win u see:)
  • brokig

Är det inte bättre att lära ditt barn att bajsa i pottan istället för i blöjan om du vill spara pengar och miljö? Tänker att det faktiskt är möjligt när barnet är så stort att det bajsar korvar. Min kollega med bajsfobi lärde sin 6-månaders att inte bajsa i blöjan för att han helt enkelt inte fixade det.

• Bobbylove

På sätt och vis är det ju ändå skönt att folk reagerar, även om det var en trolltråd. Det finns ju trots allt de som verkar för otroliga för att vara sanna, men som tyvärr menar blodigaste allvar. Ta till exempel killen på flashback som skulle begå självmord. Det trollades just så mycket om det, så en del trodde ju per automatik att det var ännu ett troll. Det visade ju sig dock att just denna gång så var det blodigt allvar, sad but true.

Hellre att man reagerar en gång för mycket, än att man inte reagerar alls och någon råkar illa ut. 

Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor