• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • lövet2

Just det där med flaskan kan jag inte uttala mig om, då jag inte gett mina barn flaska som små. Däremot har jag en del att säga om övriga metoder som AW hittat på. Det mesta är rena galenskaperna och en del gränsar till barnmisshandel eller åtminstone vanvård.

• Skruttan77

Har ingen erfarenhet, tycker bara det låter grymt

• Natulcien

Ingen kontakt med barnet medan man ger det mat??? Låter helt sinnessjukt i mina öron... Usch!

• Bergkwist85

ok, mamma testade 2 andra metoder.
    mina bröder slängde alltid jackor på golvet. då gjorde mamma me det. sen hände dom alltid upp jackorna.
    sen ville en av mina bröder allitd ha godis när hon va å handlade, han skrek på gnällde. då gjorde mamma me det (när det inget va någon i närheten) då skrek och gnällde han aldrig mer om godis. =)

• Litet My

Aldrig provat att mata så och förstod inte riktigt heller hur du menade, men man skall inte ha kontakt med barnet när han/hon äter?

Vad jag vet så är det väl precis det man skall försöka eftersträva när man flaskmatar, dvs att ge lika mycket kontakt och närhet som de barn som ammas.

Överlag är jag inget fan av AW, möjligen när det kommer till lite äldre barn och att göra dem delaktiga i vardagen, men gällande sömnmetoder och scheman mm blir jag lite skräckslagen faktiskt.

• Litet My
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:12:38 följande:
    mina bröder slängde alltid jackor på golvet. då gjorde mamma me det. sen hände dom alltid upp jackorna.
    Där var däremot ett tips jag tänker prova så snart jag kan, tror du det funkar på sambon och hans skor med? Cool
  • lövet2
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:12:38 följande:
    Det har min man testat. Efter det blev det ännu värre, för ungarna tyckte att om pappa fick slänga kläder på golvet så fick väl de det också ...
  • Bergkwist85
    Lilla My21 skrev 2011-09-28 17:14:06 följande:
    Där var däremot ett tips jag tänker prova så snart jag kan, tror du det funkar på sambon och hans skor med? Cool
    haha jaa testa
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??